DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/999

Title: การศึกษาโอกาสทางการตลาดสินค้าแฟชั่นผู้ชายเพื่อจำหน่ายบนเว็บไซต์ของไทย
Other Titles: Market Opportunities of Men's Fashion for Sale on Websites in Thailand
Authors: ศุภวิชย์ วิไลพงศ์
Keywords: สินค้าแฟชั่นผู้ชาย
โอกาสทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อสินค้าที่จำหน่ายบนเว็บไซต์
ขายสินค้าออนไลน์
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการซื้อสินค้าแฟชั่นผู้ชายบนเว็บไซต์ของกลุ่มผู้ชายชาวไทย 2) เพื่อศึกษาลักษณะทางประชากรศาสตร์ของลูกค้าเพศชายที่เป็นกลุ่มเป้าหมายของการซื้อสินค้าแฟชั่นผู้ชายบนเว็บไซต์ 3) เพื่อศึกษาถึงความต้องการ ความคาดหวัง และความกังวลใจที่มีต่อเว็บไซต์ขายสินค้าแฟชั่นผู้ชาย และ 4) เพื่อศึกษาโอกาสและอุปสรรคในการทำตลาดสินค้าแฟชั่นผู้ชายบนเว็บไซต์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคเพศชายที่เคยซื้อสินค้าและบริการผ่านระบบอินเตอร์เน็ตในประเทศไทยจำนวน 400 คน ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างตามสะดวก โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ และสถิติไคสแควร์ ผลของข้อมูลเพื่อตอบคำถามการวิจัย พบว่า ลูกค้ากลุ่มเป้าหมายหลักมีอายุตั้งแต่ 15 - 24 ปี กลุ่มเป้าหมายรองมีอายุตั้งแต่ 25 - 44 ปี ลูกค้ากลุ่มเป้าหมายมีความต้องการซื้อสินค้าประเภทเสื้อยืด กางเกงยีนส์ รองเท้าผ้าใบ กระเป๋าสะพายข้าง และเครื่องประดับ มีวัตถุประสงค์ในการซื้อสินค้าเนื่องจาก เว็บไซต์มีสินค้าที่ไม่สามารถหาได้ตามหน้าร้านทั่วไป มีความคิดเห็นว่าตัวของผู้บริโภคเองเป็นผู้ตัดสินใจซื้อสินค้าด้วยตัวเองมากกว่าผู้มีอิทธิพลอื่น ซื้อสินค้าเมื่อมีสินค้าลดราคา ต้องการช่องทางการชำระเงินแบบโอนเงินผ่านบัญชีธนาคาร / ATM / Online Banking ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีสไตล์การแต่งกายแบบลำลอง มีช่องทางการติดตามหรือรับรู้ข่าวสารด้านแฟชั่นผ่านอินเตอร์เน็ต มีสื่อที่สร้างแรงบันดาลใจในการแต่งกายจากสื่อสังคมออนไลน์ มีความถี่ในการซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านช่องทางปกติน้อยกว่า 1 ครั้งต่อเดือน ซื้อสินค้าโดยเฉลี่ยต่อครั้งราคา 501 - 1,000 บาท สำหรับผู้ที่เคยซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านทางเว็บไซต์ ส่วนใหญ่มีความถี่ในการซื้อสินค้าน้อยกว่า 1 ครั้งต่อเดือน ซื้อสินค้าโดยเฉลี่ยต่อครั้งราคา 501 - 1,000 บาท ความคาดหวังต่อเว็บไซต์ อันดับที่ 1 เรื่องคุณภาพของสินค้า อันดับที่ 2 เรื่องความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์ และอันดับที่ 3 เรื่องความหลากหลายของสินค้า ส่วนใหญ่มีความกังวลใจในการซื้อสินค้าแฟชั่นผู้ชายบนเว็บไซต์ โดยความกังวลใจที่สำคัญที่สุดคือไม่เห็นสินค้าของจริง โอกาสทางการตลาดในการทำตลาดสินค้าแฟชั่นผู้ชายบนเว็บไซต์ ได้แก่ อัตราของผู้ที่เคยซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านเว็บไซต์มากกว่ากลุ่มที่ไม่เคยซื้อสินค้า ผู้บริโภคเพศชายที่มีอายุ 15 - 44 ปี ความคาดหวังของผู้บริโภคต่อเว็บไซต์ที่จำหน่ายสินค้าแฟชั่นในเรื่องคุณภาพของสินค้า ความน่าเชื่อถือของเว็บไซต์ ความหลากหลายของสินค้า และการแสดงภาพและรายละเอียดของสินค้าที่ชัดเจน อุปสรรคทางการตลาดในการทำตลาดสินค้าแฟชั่นผู้ชายบนเว็บไซต์ ได้แก่ ผู้บริโภคเพศชายที่มีอายุ 45 ปีขึ้นไป ความกังวลในเรื่องไม่มั่นใจว่าสินค้าจะเหมาะกับตนเอง เพราะไม่สามารถทดลองสวมใส่ก่อนได้ และการไม่เห็นสินค้าของจริง
This research aims at 1) studying the online purchase behavior of Thai men; 2) determining the demographic characteristics of the target group of men buying online men’s fashion; 3) investigating the needs, expectations and concerns toward men’s fashion and shopping sites; 4) identifying opportunities and barriers to market men’s fashion on the Internet. The samples used in this study were 400 male consumers who have purchased goods and services through the Internet in Thailand. A questionnaire was used to collect the data. The statistics used in the analysis were Frequency, Percentage and Chi-Square. The results of the data from the research found that the primary target customers were aged between 15 - 24 years old. The secondary target group was aged between 25 - 44 years old. The target customers’ needs were to purchase products such as T-shirts, jeans, sneakers, messenger bags, and jewelries. The reason for the purchase was that the websites provided products that cannot be found in the general stores. The consumers’ opinions were that they made the decisions to purchase on their own more than any other influence; they bought products when items were on sale and wanted to transfer money via bank/ATM/online banking. Most respondents had a casual dress style; their channels or perception of fashion were over the Internet; with social media influencing how they dress. The frequency of fashion products consumption through normal channels was less than once per month. The average price per purchase was 501 - 1,000 baht. The consumers who have purchased men’s fashion goods on websites. The frequency of purchases is less than once per month. The average price per purchase was 501 - 1,000 baht. Expectation for the site ranked quality as the most important; the second was the credibility of the website and the third was the variety of products. Most consumers were worried to buy men’s fashion online. The most important concern was that they could not view the real products. Marketing opportunities in men’s fashion on the Internet referred to the rate of people who have purchased a product online, which was more than men who had never purchased. Male consumers aged 15 - 44 years old had expectations from the fashion websites on product quality, credibility, variety, clear display of images and descriptions. Market barriers to marketing male fashion websites included male consumers aged 45 and over who were concerned about whether the product was appropriate for their needs because they could not try before and not see it in real.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ตรีทิพ บุญแย้ม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/999
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supawich_vila.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback