DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5413

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อบะหมี่กึ่งสำเร็จรูปเกาหลีในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting consumers' decision to buy Korea instant noodles in Bangkok
Authors: ชิษนุชา สายบัวทอง
Keywords: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
บะหมี่กึ่งสำเร็จรูปเกาหลี
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ดังนี้ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบะหมี่กึ่งสำเร็จรูปเกาหลีของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบะหมี่กึ่งสำเร็จรูปเกาหลีของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษา คือ ผู้บริโภคบะหมี่กึ่งสำเร็จรูปเกาหลีในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ แบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ส่วนสถิติเชิงอนุมานใช้การวิเคราะห์ค่าที (t-test) และการวิเคราะห์การถดถอย (Regression Analysis) ผลจากการศึกษาพบว่า 1) ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบะหมี่กึ่งสำเร็จรูปเกาหลีของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาด ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อบะหมี่กึ่งสำเร็จรูปเกาหลีของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ (Product) และด้านราคา (Price) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of this study are 1) to study demographic factors. that affect the decision to buy Korean instant noodles among consumers in Bangkok and 2) to study marketing mix factors that affect the decision to buy Korean instant noodles among consumers in Bangkok. The sample groups are 400 consumers who bought Korean instant noodles in Bangkok. The instrument used in this study was a questionnaire. The statistics used for data analysis included frequency, percentage, average, standard deviation, t- test, and regression analysis. This study found that. 1) demographic factors affect consumers' decision to buy Korea instant noodles in Bangkok at a statistically significant level of 0.05 and 2) marketing mix factors that affect the decision to Korean instant noodles among consumers in Bangkok, namely products and price are statistically significant at a level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: บะหมี่สำเร็จรูป
บะหมี่สำเร็จรูป -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การซื้อสินค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การเลือกซื้อสินค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): นิสิต มโนตั้งวรพันธุ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5413
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chitnucha_saib.pdf6.71 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback