DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5242
|
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Factors influencing the intention to buy clothes online in Bangkok |
Authors: | สุนิตรา บุญแย้ม |
Keywords: | ความตั้งใจซื้อ ภาพลักษณ์ของแบรนด์ อิทธิพลทางสังคม |
Issue Date: | 2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือประชาชนผู้บริโภคที่เคยซื้อเสื้อผ้าผ่านทางช่องทางออนไลน์ จำนวนทั้งหมด 400 คน จากตารางกำหนดขนาดกลุ่มตัวอย่างจากตารางสัดส่วนของ เครจ์ซี่ แอนด์ มอร์แกน
สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วย การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ ด้วยวิธีกำลังสองน้อยที่สุด จากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านภาพลักษณ์ของแบรนด์ ด้านคุณภาพของผลิตภัณฑ์ ด้านการรับรู้คุณค่า และด้านอิทธิพลทางสังคม ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อเสื้อผ้าผ่านช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This research aims to focus on studying to know the factors influencing the intention to buy clothes online in Bangkok. The sample consisted of 400 consumers who have bought clothes online according to the sample size table from Krejcie & Morgan’s sample size table. The statistics used in the data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviation. Hypotheses were tested using multiple regression analysis with the least squares method, to Most of the respondents. From hypothesis testing, brand image product quality, value perceived and social influence affects the intention to buy clothes through online channels of consumers in Bangkok, statistically significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | เสื้อผ้าสำเร็จรูป -- ไทย -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี การซื้อสินค้า -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี การตลาดอินเทอร์เน็ต การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ อุตสาหกรรมเสื้อผ้า |
Advisor(s): | คมสัน ตันสกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5242 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|