DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5215

Title: ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การโน้มน้าวใจของเฟซบุ๊กเพจหมอแล็บแพนด้ากับการใช้ประโยชน์ และความพึงพอใจของผู้ติดตามเพจในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The relationship between the persuasive strategies of Mor Lab Panda’s Facebook page and the uses and gratifications of page’s followers in Bangkok
Authors: คฑาวุธ ก่อสินประสิทธิ์
Keywords: กลยุทธ์การโน้มน้าวใจ
การใช้ประโยชน์และความพึงพอใจ
เฟซบุ๊กเพจหมอแล็บแพนด้า
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การโน้มน้าวใจของเฟซบุ๊กเพจหมอแล็บแพนด้า กับการใช้ประโยชน์และความพึงพอใจของผู้ติดตามเพจในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษา 1) กลยุทธ์การโน้มน้าวใจของเฟซบุ๊กเพจหมอแล็บแพนด้า 2) การใช้ประโยชน์และ ความพึงพอใจของผู้ติดตามเพจ 3) ความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์การโน้มน้าวใจของเพจกับการใช้ประโยชน์และความพึงพอใจของผู้ติดตามเพจ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือผู้ติดตามเฟซบุ๊กเพจหมอแล็บแพนด้า มีอายุช่วง 24–60 ปี และอาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 132 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์ อย่างง่ายเพียร์สัน (Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient) ผลการศึกษา พบว่า 1) กลยุทธ์การโน้มน้าวใจด้านอัตลักษณ์ของบุคคลเป็นคุณลักษณะ ที่สำคัญที่สุดของเฟซบุ๊กเพจหมอแล็บแพนด้า 2) กลุ่มตัวอย่างเกิดการใช้ประโยชน์และ ความพึงพอใจที่มีต่อเพจด้านการตอบสนองความต้องการด้านอารมณ์ความรู้สึก 3) กลยุทธ์การ โน้มน้าวใจของเฟซบุ๊กเพจหมอแล็บแพนด้ามีความสัมพันธ์กับการใช้ประโยชน์และความพึงพอใจของผู้ติดตามเพจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
A study of the relationship between persuasive strategies of Mor Lab Panda’s Facebook Page and the uses and gratification of Page followers in Bangkok. The objectives of this study are 1) to study the persuasive strategies of Mor Lab Panda's Facebook Page 2) to study the uses and gratifications of Page followers, and 3) persuasive strategies of Mor Lab Panda’s Facebook Page and the uses and gratification of Page followers in Bangkok. Samples were 132 followers age between 24-60 years who are the followers of Mor Lab Panda’s Facebook Fan Page in Bangkok. The study used questionnaires as a tool for data collection. The data were analyzed by Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient. The results revealed that 1) the persuasive strategies of personal identity is the most important feature of Mor Lab Panda’s Facebook Page 2) the respondents point the uses and gratifications of Page followers in responding to emotional needs 3) There is a significant persuasive strategies of Mor Lab Panda’s Facebook Page and the uses and gratification of Page followers in Bangkok at 0.01 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: หมอแล็บแพนด้า
สื่อสังคมออนไลน์ในการแพทย์
การสื่อสารทางการแพทย์
การแพทย์ -- บริการสารสนเทศ
บริการทางการแพทย์
Advisor(s): พรพรหม ชมงาม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5215
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kathawut_kors.pdf3.68 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback