DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5049

Title: ปัจจัยทางด้านส่วนประสมทางการตลาด ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อชิ้นส่วนไก่สดของผู้บริโภคในจังหวัดปราจีนบุรี
Other Titles: Marketing mix factors Affecting purchasing decisions Fresh chicken parts of consumers in Prachinburi
Authors: ปรารถนา ปากพลีนอก
Keywords: ปัจจัยส่วนบุคคล
พฤติกรรมผู้บริโภค
Demographic characteristics
consumer behavior
Issue Date: 2565
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านประชากรศาสตร์กับพฤติกรรมในการตัดสินใจซื้อชิ้นส่วนไก่สดของผู้บริโภคในจังหวัดปราจีนบุรี และศึกษาอิทธิพลของ ส่วนประสมทางการตลาด พฤติกรรมของผู้บริโภค ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อชิ้นส่วนไก่สดในจังหวัดปราจีนบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษาคือผู้บริโภคที่ซื้อชิ้นส่วนไก่สดในจังหวัดปราจีนบุรีโดยมีกลุ่มตัวอย่างจากกลุ่มผู้บริโภคที่ซื้อชิ้นส่วนไก่สดในจังหวัดปราจีนบุรี จำนวน 400 ราย เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนา สถิติไคสแควร์ และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัย พบว่า ปัจจัยทางด้านส่วนบุคคลกับการบริโภคชิ้นส่วนไก่สดในหนึ่งสัปดาห์ พบว่า เพศ สถานภาพสมรส ระดับการศึกษา อาชีพ และ รายได้ต่อเดือน มีการบริโภคชิ้นส่วนไก่สดในหนึ่งสัปดาห์มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 สำหรับ อายุ และลักษณะที่อยู่อาศัย มีการบริโภคชิ้นส่วนไก่สดในหนึ่งสัปดาห์ที่ไม่มีความสัมพันธ์กัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 และพบว่าปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ส่วนประสมทางการตลาดด้านราคา ส่วนประสมทางการตลาดด้านการจัดจำหน่าย ส่วนประสมทางการตลาดด้านการส่งเสริมการตลาด มีผลต่อการตัดสินใจซื้อชิ้นส่วนไก่สดของผู้บริโภคในจังหวัดปราจีนบุรี โดย ส่วนประสมทางการตลาดด้านการจัดจำหน่ายส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อชิ้นส่วนไก่สดของผู้บริโภคในจังหวัดปราจีนบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยที่ส่วนประสมทางการตลาดด้านการจัดจำหน่าย มีผลต่อการตัดสินใจซื้อชิ้นส่วนไก่สดของผู้บริโภคในจังหวัดปราจีนบุรี และ ส่วนประสมทางการตลาดด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการส่งเสริมการตลาดไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อชิ้นส่วนไก่สดของผู้บริโภคในจังหวัดปราจีนบุรี
This research aims to study relationship between demographic factors and consumer decision making behavior of fresh chicken parts in Prachinburi Province . and study the influence of Marketing mix Consumer behavior That affects the decision to buy fresh chicken parts in Prachinburi Province. The sample are 400 consumers who bought fresh chicken parts in Prachinburi Province. Data were analyzed by using descriptive statistics. Chi Square and multiple regression. The results revealed that demographic characteristics and consumption of fresh chicken parts in one week were found that sex, marital status, education level, occupation and monthly income were found. There was a statistically significant relationship in consumption of fresh chicken parts in one week. At a significance scale of 0.05 for age and habitat characteristics There was no relationship in consumption of fresh chicken parts in a week, and Found that the product factor Price marketing mix Distribution marketing mix Marketing mix of marketing promotion It affects consumers 'decision to buy fresh chicken parts in Prachinburi Province, with the distribution marketing mix affecting consumers' purchasing decisions of fresh chicken parts in Prachinburi Province. Statistically significant at a level of 0.05. Where the marketing mix for distribution It affects consumers' decision to buy fresh chicken parts in Prachinburi Province and the product marketing mix, price, marketing promotion. It does not affect consumers' decision to buy fresh chicken parts in Prachinburi Province.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2564
Subjects: ไก่แช่แข็ง
อุตสาหกรรมไก่
การจัดการผลิตภัณฑ์
การสื่อสารทางการตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การซื้อสินค้า -- การตัดสินใจ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): นิสิต มโนตั้งวรพันธุ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5049
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pradtana.pakp.pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback