|
DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4847
|
| Title: | ส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม และทัศนคติ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้ออาหารเจในกรุงเทพมหานครและปริมณฑล |
| Other Titles: | Marketing mix, value, and attitude affecting decision to purchase vegan food in Bangkok and its vicinity. |
| Authors: | ศุภณัฐฐ์ สุรสกุลวัฒน์ |
| Keywords: | อาหารเจ ส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม ทัศนคติ |
| Issue Date: | 2564 |
| Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
| Abstract: | การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม และทัศนคติต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเจในกรุงเทพและปริมณฑล โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากกลุ่มเป้าหมายที่เคยรับประทานอาหารเจและอาศัยอยู่ในกรุงเทพและปริมณฑลจำนวน 400 คนซึ่งสถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และและสถิติเชิงอ้างอิงได้แก่ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณในการทดสอบสมมติฐาน โดยผลการวิจัย พบว่า ทั้งปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ค่านิยม และทัศนคติส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเจในกรุงเทพและปริมณฑล ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 โดยปัจจัยด้านทัศนคติส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเจในกรุงเทพและปริมณฑลมากที่สุด รองลงมาคือปัจจัยค่านิยม และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดตามลำดับ The purpose of this research is to study marketing mix, value, and attitude affecting decision to purchase vegan food in Bangkok and its vicinity. The questionnaire was used to collect data from 400 people who had eaten vegan food and lived in
Bangkok and its vicinity. The descriptive statistics used to analyze the data were frequency, percentage, mean, and standard deviation. For the inferential statistic, multiple regression analysis was used to test the hypotheses. The research found that
marketing mix, value, and attitude influence the decision to purchase vegan food in Bangkok and its vicinity. The most influent factor on the decision to purchase vegan food in Bangkok and its vicinity is attitude factor, followed by value factor and marketing mix factor respectively. |
| Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562 |
| Subjects: | อาหารเจ อาหารมังสวิรัติ อาหารเจ -- การตลาด -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี การเลือกซื้อสินค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ การซื้อสินค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ |
| Advisor(s): | ชุติมาวดี ทองจีน |
| URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4847 |
| Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|