DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4788

Title: แผนธุรกิจผลิตภัณฑ์เฟอร์นิเจอร์แมว Oni House
Other Titles: Business Plan for Oni House Cat Furniture
Authors: รชานนท์ ตระกูลทองเจริญ
Keywords: การพัฒนาผลิตภัณฑ์
กลยุทธ์การตลาด
Issue Date: 2564
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อเป็นการวิเคราะห์ความเป็นไปได้ในการประกอบธุรกิจ เพื่อใช้ในการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมภายในและภายนอกของธุรกิจ เพื่อใช้ในการเป็นแนวทางจัดทำแผนกลยุทธ์สำหรับการดำเนินธุรกิจให้บรรลุเป้าหมาย โดยประเภทของธุรกิจนี้คือ แผนธุรกิจเริ่มใหม่ ซึ่งดำเนินการเกี่ยวกับ ธุรกิจเฟอร์นิเจอร์แมว จัดจำหน่ายผ่านช่องทางหลักคือ ช่องทางออนไลน์ และช่องทางออฟไลน์ โดยข้อมูลที่ผู้จัดทำได้นำมาใช้ในการแผนจะรวบรวมจากผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมายที่มีความผูกพันธ์และเลี้ยงแมว มีอายุอยู่ระหว่าง 24-38 ปี มีรายได้ตั้งแต่ 20,000 บาทขึ้นไป โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์การเก็บข้อมูล ผลสรุปของธุรกิจพบว่า จุดแข็งที่สำคัญของธุรกิจนี้ คือ การมีเอกลักษณ์ในด้านผลิตภัณฑ์และบริการที่แตกต่างจากคู่แข่งในตลาดอุตสาหกรรมเดียวกัน ในการที่ลูกค้าสามารถออกแบบผลิตภัณฑ์เฟอร์นิเจอร์ได้หลากหลาย ทั้งรูปทรง และสีของเฟอร์นิเจอร์แมว ในราคาของผลิตภัณฑ์ที่เข้าถึงและจับต้องได้ง่าย ในขณะที่จุดอ่อนของธุรกิจ คือ เป็นธุรกิจที่เปิดใหม่ แบรนด์ยังไม่เป็นที่รู้จักในกลุ่มผู้บริโภคอย่างทั่วถึง ในขณะเดียวกันการเลี้ยงสัตว์เลี้ยง โดยเฉพาะแมวเป็นที่นิยมของผู้บริโภคอย่างต่อเนื่องเสมอมา รวมถึงในปัจจุบันผู้บริโภคเริ่มหันมาสนใจผลิตภัณฑ์ที่มีความเฉพาะตัว (Customize) ถือเป็นโอกาสที่เหมาะสมที่ธุรกิจนี้จะสามารถทำให้ผู้บริโภคเกิดความสนใจ และมีโอกาสในการเติบโตในตลาดผลิตภัณฑ์สำหรับแมวในอนาคต อย่างไรก็ตามอุปสรรคที่พบคือ การมีคู่แข่งและผลิตภัณฑ์ทดแทนเป็นจำนวนมาก กลยุทธ์ที่ใช้ในการจัดทำแผนธุรกิจ ได้แก่ กลยุทธ์ด้านการตลาด เน้นในด้านการสร้างคุณค่าของผลิตภัณฑ์และรูปแบบของการบริการที่เป็นเอกลักษณ์ และความเฉพาะตัวของผู้บริโภค เพื่อสร้างความประทับใจให้ผู้บริโภค กลยุทธ์ด้านแบรนด์และการสร้างภาพลักษณ์ เน้นในด้านการสร้างภาพลักษณ์และเรื่องราวของแบรนด์ให้ผู้บริโภคจดจำในแบรนด์ รวมถึงการสร้างลูกค้าประจำอย่างต่อเนื่อง กลยุทธ์การเงินและการลงทุน มีเงินลงทุนเริ่มต้นที่ 400,000 บาท คาดว่าจะสามารถสร้างยอดขายในการดำเนินธุรกิจในปีแรกได้ 648,000 บาท มีจุดคุ้มทุนอยู่ที่ 512,195 บาทต่อปี อัตราผลกำไรส่วนเกินปีแรก 41%
This business plan’s objectives are to analyze the market feasibility, by assessing the internal and external environmental factors and applying it as a guideline for strategic planning and implementation. This business is a business plan to start-up a product on cat furniture. The main distribution channel is online and offline. Using the interview method as a tool to collect data, applied in this business plan based on the target customers, who are bonding with a cat and are cat owners. The informants of this research are age between 24-38 years and earned 20,000 per month on average In conclusion, it found that the strengths of this business is the products and services differentiation, as compared to the competitors in the same industry. Customers could customize the furniture variously by choosing shape and color at an affordable price. The weakness of the business is being a new business. The brand is not well-known by the target customers. Whilst owning the pet especially a cat, is becoming very popular nowadays. The customers start to be interested in product customization, which is a suitable opportunity for this business to engage customers’ attention and an opportunity to develop market growth of cat products in the future. However, it was found that the obstacle of this business is a high number of competitors and substitute goods. The content included in the business plan will composed of marketing strategies-focusing on adding product values and personalized customer services in order to make a good impression with customers, branding and image strategies-focusing on building brand image and story to create a memorable brand, including, building a long-term relationship with customers. For financial and investment strategy, the initial investment is 400,000 THB. The expected revenues for the first years are 648,000 THB. The break-even point will be 512,195 THB with the return on investment at 41%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4788
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rachanon_taku.pdf2.82 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback