DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4571

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าระบบส่องสว่างอัจฉริยะ ผ่านช่องทางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์กรณีศึกษาประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors that influence the decision to buy intelligent lighting systems via electronic commerce cases study the population in Bangkok
Authors: ภรณ์เฉลิม สันทัด
Keywords: การตัดสินใจซื้อ
ระบบส่องสว่างอัจฉริยะ
พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่องปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าระบบส่องสว่างอัจฉริยะ ผ่านช่องทางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์กรณี ศึกษาประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับความคิดเห็นที่มีต่อข้อมูลด้านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ของระบบส่องสว่างอัจฉริยะ ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษาระดับการยอมรับเทคโนโลยีระบบส่องสว่างอัจฉริยะของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษากระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าระบบส่องสว่างอัจฉริยะของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างข้อมูลด้านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ของระบบส่องสว่างอัจฉริยะกับกระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าระบบส่องสว่างอัจฉริยะของประชากรในเขตกรุงเทพฯการวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจกลุ่มตัวอย่างได้แก่กลุ่มลูกค้าที่มาใช้เคยสินค้าสินค้า หรือใช้บริการซื้อสินค้า ผ่านเว็บไซต์ จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็น เครื่องมือเก็บรวบรวมข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติค่าร้อยละค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิธีการถดถอย ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าระบบส่องสว่างอัจฉริยะ ผ่านช่องทางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์กรณี ศึกษาประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร พบว่า มีความสัมพันธ์ต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าระบบส่องสว่างอัจฉริยะ และปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าระบบส่องสว่างอัจฉริยะ ผ่านช่องทางพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์กรณี ศึกษาประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร พบว่า ปัจจัยด้านการยอมรับเทคโนโลยีระบบส่องสว่างอัจฉริยะส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าระบบส่องสว่างอัจฉริยะของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร
The study of factors affecting the decision to buy intelligent lighting systems via electronic commerce cases study the population in Bangkok. Aims to Study the level of opinions towards information on electronic commerce websites of intelligent lighting systems of the population in Bangkok to study the level of acceptance of intelligent lighting technology of the population in Bangkok In order to study the decision making process for the purchase of intelligent lighting systems for people in Bangkok and to study the relationship between the electronic commerce website information of the intelligent lighting system and the purchasing decision process for the intelligent lighting products of the population in Bangkok. Used products or use the service to buy products on the website, 400 people. The results showed that Factors that influence the decision to buy intelligent lighting systems via electronic commerce cases studying the population in Bangkok has found that it is related to the decision-making process to buy intelligent lighting products. And factors affecting the decision to buy intelligent lighting systems via electronic commerce cases Study the population in Bangkok.It is found that the factors of acceptance of intelligent lighting technology affect the decision-making process of purchasing intelligent lighting products of the population in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): รวิพรรณ สุภาวรรณ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4571
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pornchalerm_sunt.pdf3.16 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback