DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4537

Title: แผนธุรกิจของร้านเบเกอรี่
Other Titles: Bakery Business Plan
Authors: จิดาภา สารากรบริรักษ์
Keywords: เบเกอรี่
แผนธุรกิจ
ผลิตภัณฑ์
Bakery
Business Plan
Product
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจเบเกอรี่มีวัตถุประสงค์ในการศึกษาหาความรู้และทำความเข้าใจเกี่ยวกับการวางแผนทำธุรกิจประเภทร้านขายขนมหวาน เพื่อศึกษาและเปรียบเทียบพฤติกรรมการเลือกซื้อเบเกอรี่ของผู้บริโภค จำแนกตามคุณลักษณะทางประชากรของผู้บริโภค โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงสำรวจจากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้ซื้อเบเกอรี่ทั้งหมด 100 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูลสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ผลการศึกษาพบว่า ผลการวิเคราะห์ข้อมูลสภาพทั่วไปของผู้ตอบแบบสอบถาม พบว่ามีเพศหญิงมากกว่าเพศชาย ในด้านอายุผู้มีอายุ 21-46 ปีเป็นผู้ที่มีพฤติกรรมการเลือกซื้อเบเกอรี่มากที่สุด ผลการวิเคราะห์ข้อมูลการบริโภคเบเกอรี่ของผู้ตอบแบบสอบถาม โดยเฉลี่ยแต่ละสัปดาห์ผู้บริโภคส่วนใหญ่ 1-2 ครั้งต่อสัปดาห์และส่วนน้อยคือ 6-8 ครั้งต่อสัปดาห์ และช่วงเวลาที่เข้าใช้บริการมากที่สุดจะเป็นช่วง 17.00 – 20.00 น. ซึ่งเวลาที่เข้าใช้บริการน้อยที่สุดจะเป็นช่วง 21.00 น. เป็นต้นไป โดยผู้บริโภคส่วนใหญ่ที่ชอบเข้าทานเบเกอรี่จะมากัน 2-3 คนมากที่สุด เหตุผลในการเข้าใช้บริการคือชื่นชอบในรสชาติของขนมและขนมที่ผู้บริโภคมีความชอบมากที่สุดคือ บราวนี่ จำนวนเวลาโดยเฉลี่ยที่บริโภคแต่ละครั้งคือ 30 นาที – 1 ชั่วโมง มากที่สุด ผู้บริโภคที่ชื่นชอบการรับประทานเบเกอรี่ในร้านเพราะต้องการความสะดวกสบาย ง่ายในการรับประทานและมีการตกแต่งร้านที่ทันสมัย โดยข้อมูลการรีวิวจาก Social Media ซึ่งช่องทางการให้ข้อมูลของทางร้านจะมีทั้ง เฟสบุ๊ค ยูทูป เว็ปไซต์ของทางร้าน เป็นการประชาสัมพันธ์หลักของบริษัท และเน้นกลุ่มเป้าหมายที่มีความชื่นชอบในด้านการรับประทานขนมหวาน
The bakery business plan has the objective of educating and understanding about business planning in the dessert shop category. In order to study and compare the buying behavior of bakery consumers. Classified by consumer demographic characteristics By using survey research from a sample of 100 bakery buyers, the questionnaire was used as a tool for collecting statistical data used for data analysis. The study found that The analysis results of general condition data of respondents Found that there are more females than males In terms of the age, people aged 21-46 years are the ones with the most purchasing behavior for bakery. Analysis of bakery consumption data of respondents On average, each week most consumers 1-2 times a week and a small part 6-8 times a week. And the time that most use the service will be between 17.00 - 20.00 hrs. Which the least time will use is from 21.00 hrs onwards. Most consumers who like to eat bakery will come 2 -3 most people. The reason for using the service was that they liked the taste of the dessert and The dessert that the consumer likes the most is brownies. The average amount of time consumed is 30 minutes - 1 hour at most. Consumers who like to eat bakery in the shop because they want convenience. Easy to eat and has a modern restaurant decoration By the review information from Social Media.The shop's information channels include Facebook, YouTube, and the website of the shop. Is the main publicity of the company And focus on the target group who has a passion for eating desserts.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
เบเกอรี--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4537
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jidapa.sara.pdf2.91 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback