DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4522

Title: แผนธุรกิจ Cat Island Café
Other Titles: Business Plan for Cat Island Café
Authors: วณิชยา เสือเกตุ
Keywords: คาเฟ่แมว
แมว
กาแฟ
Cat Island
Cat
Coffee
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจร้าน Cat Island Café เพื่อเป็นการมองเห็นถึงการเติบโตของธุรกิจในอนาคตข้างหน้าว่ามีโอกาสที่จะอยู่รอได้มากน้อยเพียงใด ที่เลือกทำธุรกิจนี้เพราะเป็นที่นิยมตลอดเวลาไม่ว่าจะอีกกี่ปีก็ยังมีค่าความนิยมเท่าเดิมและมีแนวโน้มที่จะเพิ่มมากขึ้น ธุรกิจจะดีได้ต้องเริ่มต้นจากความชอบ ชอบสัตว์เลี้ยงที่หลากหลายโดยเฉพาะแมวจึงจะทำร้านคาแฟ่นี้ขึ้นมา และอีกอย่างคือถ้าจะทำธุรกิจขึ้นมาสักอย่างหนึ่งจึงคิดว่าต้องช่วยลดภาระทางสังคมได้บ้างไม่มากก็น้อย แมวของทางร้านจะเป็นแมวไร้บ้านที่เอามาจากทางวัดเพื่อลดภาระให้กับพระ ที่ต้องค่อยให้ข้าวทุกวัน กลุ่มลูกค้าเป้ามีจำนวนมากเพราะเข้าได้ทุกวัยส่วนใหญ่ก็จะเป็นกลุ่มคนรักแมว พ่อ แม่พาลูกมาเที่ยว เดินทางสะดวก และที่สำคัญอยู่ในเส้นทางที่จะผ่านไปยังที่ท่องเที่ยวต่าง เช่นเขาใหญ่ น้ำตก เขื่อนเก็บน้ำ และอื่นๆ ในช่วงเทศกาลอาจมีจำนวนรถที่หนาแน่ ก็อาจจะแวะพักได้ จากการเก็บแบบสอบถามมีทั้งเคยไปและไม่เคยไปใช้บริการคาแฟ่แมวส่วนมากจะเป็นวัยทำงาน เช่น ข้าราชการ พนักงานบริษัท และนักศึกษา ที่หาที่พักผ่อนในวันหยุด ปัจจัยหลักๆที่เลือกใช้บริการคือ ไปเล่นกับแมวและเลือกจากบรรจุภัณฑ์ที่สวยงาม และเมนูที่หลายหลาย เรื่องด้านการลงทุนจะใช้เงินลงทุนเริ่มแรกอาจจะมากแต่จะใช้วิธีลดต้นทุนการนำแมวไร้บ้านมาเลี้ยง เพราะถ้าเราซื้อแมวสายพันธ์มาเลี้ยงจะเป็นการเพิ่มเงินลงทุนที่มากขึ้น พอเปิดร้านไปได้สัก2-3ปีถ้าสามารถคืนทุนได้ก็จะซื้อแมวพันธุ์ ที่ร้านจะมีจุดเด่นคือเลือกแต่แมวสีส้ม มีแรงบันดาลใจคือเกาะที่ประเทศญี่ปุ่นที่ขึ้นชื่อเรื่องการปลูกส้ม และมีแต่แมวสีส้ม ซึ่งเป็นจุดเด่นของที่เกาะนั้น
Cat Island café business plan to see the growth of the business in the future that there is a chance to wait. Who choose to do this business because it's always popular, no matter how many years it still has the same goodwill and tends to increase A business can be good, having to start with passion. Like various pets, especially cats, so will create this cafe And another thing is that if going to do a business, then one thinks that it has to help reduce the burden of some or more. The shop cats are homeless cats taken from the temple to reduce the burden on monks. That has to be given to rice every day. There are a large number of target customers because they are able to access all ages, most of them are cat lovers, parents, bring children to travel conveniently and most importantly are on the path to pass to various tourist destinations such as Khao Yai, waterfalls, dams, water storage and others during the festival season may have a certain amount of vehicles that are definitely thick. Might be able to stop by Regarding the investment, the initial investment may be high but the method will reduce the cost of adopting a homeless cat. Because if we buy a cat breed to raise, will increase the investment more After opening the store for 2-3 years, if able to pay back the money will buy a cat. The shop has a distinctive feature is choose only orange cats. The inspiration is the island in Japan that is famous for growing oranges. And only the orange cat which is the hallmark of that island
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--วิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2563
Subjects: การวางแผนธุรกิจ--การศึกษาเฉพาะกรณี
แมว--การศึกษาเฉพาะกรณี
ร้านเสริมสวยสัตว์เลี้ยง--การศึกษาเฉพาะกรณี
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ--สารนิพนธ์
Advisor(s): ณัฎฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4522
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vanichaya_suea.pdf3.41 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback