DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4205

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจกลับมาบริโภคร้านอาคารมิชลินไกด์ร้านเดิมของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting the repeat purchase intention of Michelin Guide Restaurant of consumers in Bangkok
Authors: นันท์นลิน ม่านสะอาด
Keywords: ประชากร
ความตั้งใจกลับมาบริโภค
คุณภาพอาหาร
ความพึงพอใจจากส่วนประสมทางการตลาด
ร้านอาหารมิชลินไกด์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเรื่อง ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจกลับมาบริโภคร้านอาหารมิชลินไกด์ร้านเดิมของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคล ปัจจัยด้านการรับรู้คุณภาพอาหาร และระดับความพึงพอใจจากส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อความตั้งใจที่จะบริโภคอาหารมิชลินไกด์ร้านเดิมของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ ประชาชนทั่วไป จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยโปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ สำหรับสถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าคะแนนเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) วิเคราะห์ด้วยสถิติเชิงอ้างอิง (Inferential Statistics) โดยใช้เครื่องมือ การทดสอบค่าที (t–test) และการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One–way ANOVA) และสถิติที่ใช้สำหรับวิเคราะห์ข้อมูลเชิงอนุมาน เพื่อทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) เมื่อศึกษาตามวัตถุประสงค์ที่กำหนดไว้แล้วนั้น ข้อมูลทั่วไปของผู้ตอบแบบสอบถาม (ลักษณะทางประชากรศาสตร์) ที่แตกต่างกัน ทำให้ความตั้งใจกลับมาบริโภคร้านอาหารมิชลินไกด์ร้านเดิมของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21-30 ปี ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ส่วนบุคคลโดยเฉลี่ย 20,001-25,000 บาท ซึ่งมีการศึกษาระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า การรับรู้คุณภาพอาหารมีผลต่อความตั้งใจกลับมาบริโภคร้านอาหารมิชลินไกด์ร้านเดิมของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยลูกค้ารับรู้ถึงคุณภาพอาหารด้านรสชาติเป็นอันดับแรก ความพึงพอใจด้านสินค้ามีผลต่อความตั้งใจที่จะบริโภคอาหารมิชลินไกด์ร้านเดิมของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก โดยลูกค้ามีความพึงพอใจด้านสินค้าในเรื่องอาหารมีรสชาติอร่อยเป็นอันดับแรก ซึ่งมีผลต่อความตั้งใจกลับมาบริโภคร้านอาหารมิชลินไกด์ร้านเดิมของประชากรในเขตกรุงเทพมหานครแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ ที่ระดับ 0.05
The study of factors affecting the intention to repeat the consumption at the same Michelin Guide Restaurant of the population in Bangkok Metropolis aimed to study personal factors regarding the perception of food quality and satisfaction from the marketing mix that affects the intention to consume the food from the same Michelin Guide Restaurant of the population in Bangkok Metropolis. The sample group consisted of 400 general people. Questionnaire was used as a tool and a statistical software was used for data analysis. Statistic consisted of Frequency, Percentage, Mean, and Standard Deviation. Inferential statistics were analyzed using t-test, One-way ANOVA, and statistics used for inferential data analysis to test the hypothesis was multiple regression analysis. When studying the stated objectives, the research found that general information of respondents of questionnaire (personal factors) are different can cause the intention to repeat the consumption to consume the same Michelin Guide Restaurants showed that that most respondents are female, aged between 21-30 years. Most respondents are a private company employee, accounting for, with an average personal income of 20,001-25,000 baht with a level of education as Bachelor's degree or equivalent. Perception of food quality that affects intention to repeat the consumption at the same Michelin Guide Restaurant of the population in Bangkok Metropolis as a whole is at a high level, in which customers perceiving food quality as the first priority. Product satisfaction affects the intention to repeat the consumption of Michelin Guide Restaurant of the population in the Bangkok Metropolis as a whole is at the high level in which the customers perceiving the deliciousness of the food as the first priority which affects the difference of the intention to repeat the consumption at the same Michelin Guide Restaurant of the population in Bangkok Metropolis significantly at the level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ร้านอาหาร
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
งานบริการ
ผู้บริโภค -- บริการที่ได้รับ
ความตั้งใจ
Advisor(s): มณีเนตร วรชนะนันท์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4205
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nannalin_mans.pdf2.88 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback