DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3955

Title: การสร้างอัตลักษณ์สำหรับธุรกิจการกีฬา: กรณีศึกษา สโมสรฟุตบอล ชลบุรี เอฟซี
Authors: พีระ เกียรติโอภาส
Keywords: ธุรกิจการกีฬา
สโมสรฟุตบอล ชลบุรี เอฟซี
การสร้างอัตลักษณ์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: 1) สโมสรชลบุรี เอฟซี มีการเลือกใช้เครื่องมือการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ เพื่อให้เข้าถึงกลุ่มเป้าหมาย สื่อที่ทีมชลบุรีเห็นว่าทรงพลังมากที่สุดคือ สื่อออนไลน์ที่สามารถกระจายข้อมูลข่าวสารต่าง ๆ ให้ผู้ที่ติดตามได้จำนวนมาก และผู้ติดตามสามารถรับสารได้ในเวลาที่รวดเร็ว แต่ยังมีการใช้สื่อออฟไลน์ในการกระจายข้อมูลข่าวสารต่าง ๆ ร่วมกับสื่อออนไลน์ด้วย 2)มีการสร้างอัตลักษณ์ทีมด้วยการใช้ โลโก้ทีมเป็นตราสินค้า เป็นมาสคอต เป็นฉายาของทีม สีเสื้อประจำทีม ฉายาของทีม การใช้กลยุทธ์การแจกฟรี ใช้หน้าม้า กลยุทธ์ท้องถิ่นนิยม กลยุทธ์ฟุตบอลเอนเตอร์เทนที่ใช้รูปแบบการเล่นที่เร้าใจ และ กลยุทธ์ซุปเปอร์สตาร์ประจำทีม 3) การดำเนินธุรกิจ การบริหารจัดการภายในและภายนอกสโมสร มีการแบ่งบุคลากรของสโมสรออกเป็น 2 ส่วน คือ ด้านบริหารทีม และ จัดการทีมฟุตบอล และทีมชลบุรี เอฟซี ใช้ทักษะ และ ยุทธศาสตร์ การบริหารจัดการด้านการตลาด ใช้กลยุทธ์ 4P’s และ 5A ในการวางแผนการตลาดและ การบริหารจัดการทางด้านการปฏิบัติการ
Chonburi FC Club chose to use integrated marketing communication tools in order to reach the target group. The media that Chonburi team considered the most was the most powerful was online media that could spread information to many followers and followers could receive the information in a fast time. Besides, using offline media to distribute information together with online media 2)Team identity was created by using team logos, mascot, team shirt color, the team's nickname, and the use of free distribution strategies, using bangs, popular local strategy, entertaining football strategy using exciting play styles, and team superstar strategies, and 3) In running business internal and external management of the club, There was a division of the club into two parts; team management and football team management, and Chonburi FC team used marketing skills and strategic management of 4P’s and 5A strategies in marketing planning and operational management
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาการ บริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: สโมสรฟุตบอล ชลบุรี เอฟซี
ฟุตบอล
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
การจัดการตลาด
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3955
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
peera.keat.pdf3.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback