DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3940

Title: แผนธุรกิจโรงแรม DL
Other Titles: Business Plan for DL Hotel
Authors: XUELIAN PANG
Keywords: แผนธุรกิจโรงแรม
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของแผนธุรกิจฉบับนี้คือ นำความรู้ความเข้าใจและข้อมูลจากการสอบถามต่างๆช่วยให้ผู้ประกอบการธุรกิจมีความเข้าใจอย่างชัดเจนยิ่งขึ้นช่วยให้ผู้ประกอบการสามารถจัดทำแผนธุรกิจได้อย่างมีประสิทธิภาพและประสิทธิผลในการจัดทำแผนธุรกิจ ประเภทของธุรกิจ คือธุรกิจโรงแรมที่พัก ประเภทข้อมูลที่นำมาใช้ในการจัดทำแผนได้จากการสัมภาษณ์ จากผู้ที่มีส่วนได้ส่วนเสียและแนวคิดทฤษฎีต่างๆ จุดแข็งที่สำคัญของธุรกิจคือสถานที่ตั้งของโรงแรมมีบริการภาษาจีนตลอด24ชั่วโมงมีโรงแรมมีของฝากไทยที่คุ้มค่าขาย มีบริการไกด์ส่วนตัวที่สามารถสื่อสารภาษาจีนและขับรถได้รับจ้างและมีช่างภาพส่วนตัวรับจ้างมีวิธีการชำระเงินสะดวกสำหรับลูกค้าชาวจีนพนักงานโรงแรมส่วนใหญ่จะสื่อสารภาษาจีนได้ดีกับลูกค้าคนจีน ความรวดเร็วในการใช้บริการมีประสิทธิภาพสูง จุดอ่อนคือโรงแรมยังไม่เป็นที่รู้จักในตลาดผู้ประกอบการมีทั้งสามคน มีสองคนเพิ่งจบการศึกษา ขาดประสบการณ์ในการบริหารธุรกิจ โอกาสในการทำธุรกิจประเภทนี้คือ เนื่องจากนักท่องเที่ยวจีนเป็นนักท่องเที่ยวกลุ่มใหญ่ที่สุดและนักท่องเที่ยวจีนทำรายได้ให้เศรษฐกิจการท่องเที่ยวไทย รัฐบาลไทยออกใบอนุญาตให้นักท่องเที่ยวจีนเข้ามาในประเทศไทยได้สะดวกและประเทศไทยอยู่ในภาวะสังคมทำให้นักท่องเที่ยวได้รับความปลอดภัยโรงแรมจะมีโอกาสที่จะมีผู้มาพักที่เป็นชาวจีนเข้ามาใช้บริการเป็นจำนอนมาก อุปสรรคที่สำคัญคือคู่แข่งขันมีชื่อเสียงเป็นที่รู้จักมากกว่า ลูกค้าเข้าพักโรงแรมที่รู้จักมากกว่าทำให้ธุรกิจมีรายได้ลดลง คู่แข่งช่วงชิงรายได้ไปทำให้โรงแรมสูญเสียรายได้ให้คู่แข่งขัน กลยุทธ์มีความสัมพันธ์กับสภาพแวดล้อมของธุรกิจ ได้แก่กลยุทธ์ทางการบริหารจัดการองค์กรและทรัพยากรบุคคล กลยุทธ์กระบวนการให้บริการ กลยุทธ์SWOT กลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน กลยุทธ์การตลาดกลยุทธ์การสร้างแบรนด์
The objective of this business plan is to bring knowledge, understanding, and the information from various inquiries and helping business entrepreneur to understanding more clearly, Helping entrepreneurs to create business plans efficiently and effectiveness of business plan, the type of business is hotel business, the type of information for used is obtained from interviews, From stakeholders and various theoretical concepts. The most strength point of business is the location, should set Chinese language service available 24 hours a day. The hotel has also some particularly cost-effective local specialty products for sale. There also have private tourist guide service that can communicate in Chinese and drivers for choose, also hire personal photographer. Develop super convenient payment method for Chinese peoples, every hotel employees should have good Chinese language level and excellent service awareness, The speed of using this service is high efficiency. The disadvantage is this hotel has not been known by the market, the venture partner have 3 persons, 2 just graduated from university, Lack of experience in business administration. The opportunity to start this type of business is because Chinese tourism is among the biggest group and it created a huge impact on the economy that benefits the kingdom of Thailand. The kingdom of Thailand hereby declare and issued special license/(visa) for tourists from People Republic of China in regards to serve the purpose of attracting them and make it more convenient to have vacation in Thailand. Currently, Thailand also tightened up their security measure as its essential to ensure the safety for the public and including the tourists. The hotel industry will bloom as they will receive these Chinese tourists. Future earnings are absolutely optimistic The biggest challenge is compete it orarereputable and their brand name is widely known, most of the customers prefer to make reservation with them. Hence, this affected our business and resulted huge decline of income. Competitors compete for revenue and using all means, thus causing the hotel industry to lose revenue gradually to competitors. The strategy is related to the business environment. Include management strategy, organization and human resource strategy, service supply process strategy, SWOT strategy, financial strategy and investment, marketing strategy, create brand strategy
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3940
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
xuelian_pang.pdf3.98 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback