DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3110
|
Title: | การสื่อสารในรูปแบบของสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่น กับการจดจำตราสินค้าของธนาคารกรุงเทพ |
Other Titles: | Communication in between the characters of LINE application sticker and the brand recognition of Bangkok Bank |
Authors: | ฌาลิสา ฤทธิธรรมกุล |
Keywords: | การสื่อสาร สติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่น การจดจำตราสินค้า |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาวิจัยเรื่อง การสื่อสารในรูปแบบของสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่นกับการจดจำ
ตราสินค้าของธนาคารกรุงเทพ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารในรูปแบบของสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่นกับการจดจำตราสินค้าของธนาคารกรุงเทพ โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการตรวจสอบความเชื่อมั่นและความเที่ยงตรงเชิงเนื้อหา โดยเก็บรวบรวมข้อมูลเฉพาะกลุ่มลูกค้าธนาคารกรุงเทพที่มีการใช้งานไลน์แอพพลิเคชั่น จำนวน 200 คน ซึ่งสถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ สถิติ Multiple Regression Analysis (MRA)
ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ร้อยละ 73 มีอายุ 31 – 35 ปี ร้อยละ 55.5 มีระดับการศึกษาปริญญาตรี ร้อยละ 78.0 มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีร้อยละ 69.5 และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 - 20,000 บาท ร้อยละ 22 โดยกลุ่มตัวอย่างเห็นด้วยว่าสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่นของธนาคารกรุงเทพมีรูปแบบหรูหรา มากที่สุด รองลงมาคือ รูปแบบจริงใจ อันดับที่สาม คือ รูปแบบห้าวหาญ และอันดับที่สี่ คือ รูปแบบน่าตื่นเต้น
ส่วนผลการทดสอบสมมติฐานที่ 1 พบว่า รูปแบบห้าวหาญ รูปแบบหรูหราและรูปแบบ
น่าตื่นเต้นของสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่นทำให้เกิดการรับรู้ตราสินค้าของธนาคารกรุงเทพ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
ผลการทดสอบสมมติฐานที่ 2 พบว่า รูปแบบห้าวหาญ รูปแบบน่าตื่นเต้น รูปแบบหรูหรา
และรูปแบบจริงใจของสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่นทำให้เกิดการจดจำตราสินค้าของธนาคารกรุงเทพ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
ผลการทดสอบสมมติฐานที่ 3 พบว่า รูปแบบจริงใจและรูปแบบห้าวหาญของสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่นทำให้เกิดการระลึกถึงตราสินค้าของธนาคารกรุงเทพ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05
ผลการทดสอบสมมติฐานที่ 4 พบว่า รูปแบบห้าวหาญของสติ๊กเกอร์ไลน์แอพพลิเคชั่นทำให้เกิดความภักดีต่อตราสินค้าของธนาคารกรุงเทพ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 This paper aims to study a communication in between the characters of
LINE application sticker and the brand recognition of Bangkok bank. The study used closed-end questionnaire approved of reliability and validity to collect the data from 200 samples who are the Bangkok bank’s customers using LINE application. Statistical method used for hypotheses test is Multiple Regression Analysis (MRA).
The survey showed that the majority of the samples are female as 73 percent of the total amount, 31 - 35 years old as 55.5 percent of the total amount, education level at bachelor’s degree as 78 percent of the total amount, and earning 10,001 - 20,000 bath per month as 22 percent of the total amount. The results showed the samples agreed that the Bangkok bank’s LINE application sticker are sophistication, sincerity, ruggedness and excitement respectively.
The result of the first hypothesis is the brand awareness of Bangkok bank is affected by the characters of LINE application sticker - ruggedness, sophistication and excitement at statistically significant level of 0.05.
The result of the second hypothesis is the brand recognition of Bangkok bank is affected by the characters of LINE application sticker - ruggedness, excitement, sophistication and sincerity at statistically significant level of 0.05.
The result of the third hypothesis is the brand recall of Bangkok bank is affected by the characters of LINE application sticker - sincerity and ruggedness at statistically significant level of 0.05.
The result of the forth hypothesis is the brand loyalty of Bangkok bank is affected by the character of LINE application sticker - ruggedness at statistically significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Advisor(s): | มัลลิกา ผลอนันต์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3110 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|