DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2525
|
Title: | การประชาสัมพันธ์ทางออนไลน์เพื่อสร้างจิตสำนึกในการอนุรักษ์ศาสนาและวัฒนธรรม และภาพลักษณ์ของวัด ที่ส่งผลต่อค่านิยมในการท่องเที่ยวเชิงศาสนา และวัฒนธรรมของสาธุชนใน เขตบางนา กรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Online public relations to create conscious mind for the conservation of the religion, culture, and image of Buddhist temples which affects to the value of travel relating to the religion and culture of Good Person in Bang Na District, Bangkok |
Authors: | พระมหากฤษดา นนทวงษ์ |
Keywords: | การประชาสัมพันธ์ทางออนไลน์ จิตสำนึกในการอนุรักษ์ศาสนาและวัฒนธรรม ภาพลักษณ์ของวัด ค่านิยม,การท่องเที่ยวเชิงศาสนาและวัฒนธรรม |
Issue Date: | 2560 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์คือ (1) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของสาธุชนในเขตบางนา กรุงเทพมหานคร ที่มีต่อการประชาสัมพันธ์ทางออนไลน์เพื่อสร้างจิตสำนึกในการอนุรักษ์ศาสนาและวัฒนธรรม (2) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของสาธุชนในเขตบางนา กรุงเทพมหานคร ที่มีต่อภาพลักษณ์ของวัด (3) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของสาธุชนในเขตบางนา กรุงเทพมหานคร ที่มีต่อค่านิยมในการท่องเที่ยวเชิงศาสนาและวัฒนธรรม (4) เพื่อวิเคราะห์ผลของการประชาสัมพันธ์ทางออนไลน์เพื่อสร้างจิตสำนึกในการอนุรักษ์ศาสนาและวัฒนธรรม และภาพลักษณ์ของวัดที่มีผลต่อค่านิยมในการท่องเที่ยวเชิงศาสนาและวัฒนธรรมของสาธุชนในเขตบางนา กรุงเทพมหานคร
ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือสาธุชนที่เข้ามาทำกิจกรรมภายในวัดในเขตบางนา กรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก มีจำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.05และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือสถิติเชิงพรรณนาได้แก่ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.5
ผลการศึกษาพบว่าการประชาสัมพันธ์ทางออนไลน์เพื่อสร้างจิตสำนึกในการอนุรักษ์ศาสนาและวัฒนธรรม และภาพลักษณ์ของวัด ส่งผลต่อค่านิยมในการท่องเที่ยวเชิงศาสนาและวัฒนธรรมของสาธุชนในเขตบางนา กรุงเทพมหานครโดย ภาพลักษณ์ของวัด ส่งผลต่อค่านิยมในการท่องเที่ยวเชิงศาสนาและวัฒนธรรมของสาธุชนในเขตบางนา กรุงเทพมหานครมากที่สุด รองลงมาคือ การประชาสัมพันธ์ทางออนไลน์เพื่อสร้างจิตสำนึกในการอนุรักษ์ศาสนาและวัฒนธรรม ส่งผลต่อค่านิยมในการท่องเที่ยวเชิงศาสนาและวัฒนธรรมของสาธุชนในเขตบางนา กรุงเทพมหานคร เป็นลำดับถัดมา This study has the purpose to (1) survey the opinion of Good Person in Bang Na District, Bangkok toward the online public relations to create conscious mind for the conservation of the religion and culture. (2) survey the opinion of Good Person in Bang Na District, Bangkok toward the temple image. (3) survey the opinion of Good Person in Bang Na, Bangkok toward the value of travel relating to the religion and culture. (4) analyze the result of the online public relations to create conscious mind for the conservation of the religion, culture, and temple image that affects the travel value relating to the religion and culture in Bang Na District, Bangkok.
The samples used in this study are Good Person who come to join activities in temples in Bang Na District, Bangkok by using convenience sampling consisting of 400 samples. The tool used in the study is a questionnaire with the credibility of 0.05 and there is an evaluation of the context by experts. The statistic used in the initial information analysis is statistic including percentage, average, standard deviation, and Inferential statistics that are used to test the hypothesis at the significance level of 0.5.
The result of the study found that the online public relation for creating the conscious mind for the conservation of the religion, culture, and temple image affects to the value of travel relating to the religion and culture of Good Person in Bang Na District, Bangkok by which the temple image affects the value of travel relating to the religion and culture of Good Person in Bang Na District at the highest level. The second is that the online public relations for creating conscious mind for the conservation of the religion and culture affects the value of travel relating to the religion and culture of Good Person in Bang Na District, Bangkok consequently. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกุรงเทพ,2558 |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2525 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|