DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Independent Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2383

Title: คุณภาพการบริการและการปฏิบัติงานด้านระบบโลจิสติกส์ที่มีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจของผู้ประกอบการร้านขายยาที่ใช้บริการและซื้อผลิตภัณฑ์เพื่อสุขภาพจากทางบริษัทผู้จัดจำหน่ายที่มีการใช้ผู้แทนจำหน่ายในการจัดส่งสินค้า
Other Titles: Service quality and logistic operation relating to drug store entrepreneurs’ satisfaction who use a service and buy products from distributors delivering products by dealers
Authors: วสินธิ์ ไตรนภากุล
Keywords: โลจิสติกส์
การขนส่ง
ยา
การจัดส่งสินค้า
Issue Date: 2556
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณภาพการบริการและการปฏิบัติงานด้าน ระบบโลจิสติกส์ที่มีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจของผู้ประกอบการร้านขายยาที่ใช้บริการและ:ซื้อผลิตภัณฑ์เพื่อสุขภาพจากทางบริษัทผู้จัดจำหน่ายที่มีการใช้ผู้แทนจำหน่ายในการจัดส่งสินค้า โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัยจากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้ประกอบการร้านขายยาที่ใช้บริการและซื้อผลิตภัณฑ์เพื่อสุขภาพจากทางบริษัทผู้จัดจำหน่ายที่มีการใช้ผู้แทนจำหน่ายในการจัดส่งสินค้า ที่อยู่ในประเทศไทย จำนวน 400 ตัวอย่าง และใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน (Multistage Sampling) โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ค่าความสัมพันธ์ของเพียร์สัน (Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient) ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 41-45 ปี มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี และมีประสบการณ์ในการประกอบธุรกิจ 10 – 15 ปี และผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า คุณภาพการบริการด้านลักษณะทางกายภาพ (r = 0.701) และด้านการตอบสนองต่อผู้ใช้บริการ (r = 0.151) การปฏิบัติงานระบบโลจิสติกส์ด้านการส่งมอบสินค้า (r =0.972) ด้านภาพลักษณ์บริษัท (r = 0.745) และด้านความรวดเร็วและระยะเวลา (r = 0.293) มีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจของผู้ประกอบการร้านขายยาที่ใช้บริการและซื้อผลิตภัณฑ์เพื่อสุขภาพจากทางบริษัทผู้จัดจำหน่ายที่มีการใช้ผู้แทนจำหน่ายในการจัดส่งสินค้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 นอกจากนี้ คุณภาพการบริการด้านความเอาใจใส่ต่อผู้ใช้บริการ (r = 0.099) มีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจของผู้ประกอบการร้านขายยาที่ใช้บริการและซื้อผลิตภัณฑ์เพื่อสุขภาพจากทางบริษัทผู้จัดจำหน่ายที่มีการใช้ผู้แทนจำหน่ายในการจัดส่งสินค้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 คำสำคัญ: ปัจจัยด้านคุณภาพของการบริการ ปัจจัยด้านการปฏิบัติงานโลจิสติกส์ ผู้แทนจำหน่ายใน การจัดส่งสินค้า
The objective of this study is to study the service quality and operation on logistics, relating to the drug store entrepreneurs' satisfaction who come for a service and buy health production from the distributors using the dealer in delivering products. The sample consists of 400 drug store entrepreneurs who come for a service and buy the health production from the distribute company that uses the dealer in sending products. The questionnaires are used as a research tool and the multi-stage sampling technique is implemented. The statistic used for analyzing data are frequency, percentage, mean, standard deviation, and pearson’s product moment correlation coefficient. The results shaved that most respondents were women aged between 41-45 years old and had got a bachelor's degree with the experiences in running business for 10-15 years. The results hypothesis testing found that the service quality on physical characteristic (r = 0.701) and the responsiveness (r = 0.151), the logistic operation on the product delivery (r = 0.972), the company image (r = 0.745), and the rapid of service and duration (r = 0.293) had a relationship with the drug store entrepreneurs' satisfaction who came for a service and bought health production from the distributors that used the dealer in sending products significantly at level 0.01. Moreover, the service quality of customer care on the user (r = 0.099) had a relationship with the drug store entrepreneurs' satisfaction who came for a service and bought health production from the distributors that used the dealer in sending products significantly at level 0.05. Keywords: Service quality, logistic operation, Drug Store entrepreneurs' Satisfaction
Description: การศึกษาเฉพาะบุคคล (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Subjects: ผู้รับส่งสินค้า -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ผู้จัดจำหน่าย -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ยา -- การขนส่ง -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ผลิตภัณฑ์ทางการแพทย์ -- การขนส่ง -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การบริหารงานโลจิสติกส์ -- ไทย -- การศึกษาเฉพาะกรณี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2383
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wasin_Trin.pdf3.32 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback