DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2257

Title: พฤติกรรมการเลือกซื้อและปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจกลับมาซื้อซ้ำของลูกค้าตลาดนัดสวนจตุจักร
Other Titles: Shopping Behavior and Factors Affecting the Repurchase Intention of Customers in Jatujak Market
Authors: บดินทร์ภัทร์ สิงห์โต
Keywords: ความพึงพอใจ
ความเชื่อถือ
การรับรู้ด้านคุณภาพ
ความตั้งใจซื้อซ้ำ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกซื้อของในตลาดนัดสวนจตุจักรของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และศึกษาปัจจัยความพึงพอใจของลูกค้า การรับรู้คุณภาพผลิตภัณฑ์และความเชื่อถือต่อสินค้าที่ส่งผลต่อความตั้งใจกลับมาซื้อซ้ำของลูกค้าในตลาดนัดสวนจตุจักร กลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คนได้จากการเลือกตัวอย่างแบบสะดวก ใช้แบบสอบถามที่ผ่านการตรวจสอบคุณภาพด้านความตรงและความเที่ยงแล้วเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุที่ระดับนัยสำคัญ .05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีสถานภาพโสด มีอายุ 21-30 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรีจำนวนมากที่สุดมีอาชีพเป็นพนักงานบริษัท มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท มาตลาดนัดสวนจตุจักรในวันเสาร์ – อาทิตย์ 1 – 2 ครั้งต่อเดือน เหตุผลสำคัญที่มาคือความหลากหลายของสินค้า เลือกซื้อสินค้าแฟชั่น ใช้จ่าย 501-1,000 บาทต่อการเลือกซื้อ และมาในช่วงเวลา 14.00 – 16.00 น. มากที่สุด คะแนนเฉลี่ยความพึงพอใจโดยรวมของลูกค้าอยู่ในระดับสูง การรับรู้ด้านคุณภาพของผลิตภัณฑ์อยู่ในระดับสูง ความเชื่อถือต่อสินค้าอยู่ในระดับสูง และความตั้งใจกลับมาซื้อซ้ำอยู่ในระดับสูง ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความพึงพอใจของลูกค้า การรับรู้ด้านคุณภาพของผลิตภัณฑ์และความเชื่อถือต่อสินค้าส่งผลทางบวกต่อความตั้งใจกลับมาซื้อซ้ำของลูกค้าในตลาดนัดสวนจตุจักร
The objectives of this research were to study shopping behaviors in Jatujak market of consumers in Bangkok, and to study the satisfaction, perceived quality of products and trust factors affecting the repurchase intention of the customers in Jatujak market. The samples of 400 consumers were selected by convenience sampling method. The questionnaire that had passed the quality tests of validity and reliability was used to collect data. Statistics used to analyze the data were frequency, percentage, mean, standard deviation and multiple regression at significance level of .05 Results found that the majority samples were women aged 21-30 years, single, Bachelor’s degree holders. Most of the samples were officers in companies, had personal incomes between 10,000-20,000 baht per month. The samples visited Jatujak market on weekends, 1-2 times a month, with the main reason of variety of products, shopped for fashionable goods, spent 501-1,000 baht per shopping and mostly came at 2-4 p.m. The means score of overall customer satisfaction, perceived quality of products and trust were at the high level. The mean value of customer repurchase intention was at the high level. The hypothesis testing results indicate that perceived quality of products, satisfaction and trust affect the repurchase intention of customers in Jatujak market.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2257
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
bodinphat_sing.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback