DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2218

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เฮลโหลคิตตี้ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors influencing consumers’ buying decision toward Hello Kitty products in Bangkok
Authors: ณัฐกฤตา นาคนิยม
Keywords: แรงจูงใจ
ส่วนประสมทางการตลาด
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
การตัดสินใจ
Issue Date: 2560
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เฮลโหลคิตตี้ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างที่ผ่านการทดสอบความน่าเชื่อถือเท่ากับ 0.970 และตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก และใช้จำนวน 400 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การทดสอบหาความสัมพันธ์แบบถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง จำนวน 248 คน มีอายุอยู่ในช่วงระหว่าง 21 -30 ปี ส่วนใหญ่มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพเป็นนักเรียน/นักศึกษา มีรายได้ 10,001-20,000 บาท นอกจากนี้ผลการศึกษายังพบว่าความคิดเห็นทางด้านแรงจูงใจที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เฮลโหลคิตตี้ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครโดยรวมอยู่ในระดับความสำคัญปานกลาง ส่วนประสมทางการตลาดโดยรวมอยู่ในระดับความสำคัญมาก ภาพลักษณ์ตราสินค้าโดยรวมอยู่ในระดับความสำคัญมาก และการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เฮลโหลคิตตี้ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครโดยรวมอยู่ในระดับความสำคัญปานกลาง ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า แรงจูงใจ และปัจจัยด้านภาพลักษณ์ตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เฮลโหลคิตตี้ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aimed to study factors influencing consumers’ buying decision toward Hello Kitty products in Bangkok by using questionnaire with the samples, which had been tested Cronbach Alpha for the reliability at 0.970 and examined the content validity by the experts. The questionnaire, as the study tool, was applied to collect data from 400 samples of consumers in Bangkok, selecting from convenience sampling method. The statistics used for data analysis consisted of percentage, mean, and standard deviation while inferential statistics for hypothesis testing with significance at 0.05 included multiple regression methods. According to the research, most of the respondents are female or 248 persons, ages 21-30. Most of them are students in the undergraduate program, earning THB 10,001-20,000. Furthermore, regarding the study results, their opinions about motivations affecting their buying decision toward Hello Kitty products in Bangkok is at the medium level. However, the marketing mix is at the high level. Thus, the overall consumers buying decision toward Hello Kitty products are at the medium level. In regard to the hypotheses testing, motivation and brand image influence their buying decision at the statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Subjects: ลิขสิทธิ์ -- การ์ตูน
การสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์
การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด
การวางแผนธุรกิจ
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/2218
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttagitta_nakn.pdf3.47 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback