DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1509
|
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้คอนกรีตผสมเสร็จของร้านวันพัฒน์ซีเมนต์ในเขตอำเภอพรหมบุรี จังหวัด สิงห์บุรี |
Other Titles: | Factors influencing the selection of ready-mixed concrete of WanPhatcement in Singburi. |
Authors: | ขวัญข้าว อภินันทร์ |
Keywords: | ปัจจัยที่มีอิทธิพล คอนกรีตผสมเสร็จ |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจนโดยช่วยกำหนดกรอบความคิดและเป็นแนวทางในการดำเนินงาน โดยการวิเคราะห์รายละเอียดภาพรวมของธุรกิจ วิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายใน และปัจจัยแวดล้อมภายนอก อีกทั้งการวิเคราะห์การแข่งขันโดยวิเคราะห์สภาพ และที่มาของการแข่งขัน คู่แข่งขันทางธุรกิจ วิเคราะห์สภาพธุรกิจ และวิเคราะห์ความได้เปรียบทางการแข่งขัน สุดท้ายคือการจัดทำกลยุทธ์เพื่อตอบโจทย์ดึงจุดเด่นของร้าน และแก้ไขจุดอ่อนซึ่งมีความสอดคล้องกับจุดประสงค์ที่วางไว้ แผนธุรกิจจัดทำขึ้นเสำหรับธุรกิจจำหน่ายคอนกรีตผสมเสร็จ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้คอนกรีตผสมเสร็จของร้านวันพัฒน์ซีเมนต์ในเขตอำเภอพรหมบุรี จังหวัดสิงห์บุรี โดยเป็นการศึกษาเชิงปริมาณ ในการสำรวจลูกค้าของร้านวันพัฒน์ซีเมนต์จำนวน 103 ราย พบว่า ปัจจัยการบริหารทางการตลาดโดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง ซึ่งมี
รายละเอียดแต่ละด้านดังนี้ ปัจจัยทางด้านผลิตภัณฑ์ และปัจจัยทางด้านราคามีอิทธิพลต่อการเลือกใช้บริการในระดับมาก ส่วน
ปัจจัยทางด้านสถานที่จัดจำหน่าย และปัจจัยทางด้านการส่งเสริมการตลาดมีอิทธิพลต่อการเลือกใช้บริการในระดับปานกลาง
นอกจากนี้ยังพบว่ามูลค่าปัจจุบัน (NPV) และอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) มีค่าเป็นลบ เนื่องจากกิจการเพิ่มเริ่มดำเนินการได้
เพียง 5 เดือน ทำให้ยังไม่สามารถคืนทุนได้ This business plan is designed to set clear goals, helping to define the conceptual framework,and operational guidelines. There are analyses of overview of the business in detailed, internal and external environmental analysis, competitive analysis via situation, source of comptetitive, competitors,
business analysis, and competitive advantages. Finally, the strategic plan was implemented to increase the strength of the store and decrease weaknesses according to the objectives. Business plan prepared for the Business Ready Mixed Concrete. The objective is to identify the factors that influence the selection of ready-mixed concrete, cement, Pat Day in Phrom. Sing The
quantitative study In a survey of 103 customers of the day Pat cement showed that the overall marketing executive at a moderate level. The details are as following. Factor products And price factor influencing
the choice of service level. The factors in the distribution. And factors influencing the promotion, service selection is moderate. It was also found that the net present value (NPV) and internal rate of return (IRR)
is negative due to embark on a 5-month and still can not pay for itself. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1509 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|