DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1481

Title: การสารวจพฤติกรรมการเปิดรับข่าวสารทางสื่อออนไลน์ (สื่ออินเตอร์เน็ต) และทัศนคติ ที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์สบู่แครอทฟิลิปปินส์ที่จาหน่ายทางออนไลน์
Other Titles: A Survey on an Online Media Exposure Behavior and Attitude Affecting the Image of Carrot Soaps Imported from the Philippines Selling on an Online Market
Authors: รัญญา นาคนุ่น
Keywords: พฤติกรรมการเปิดรับข่าวสาร,
ทัศนคติ
ภาพลักษณ์
สบู่แครอทฟิลิปปินส์,
จาหน่ายทางสื่อออนไลน์
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อสารวจพฤติกรรมการเปิดรับข่าวสารของผู้บริโภคที่มีต่อสบู่แครอท ฟิลิปปินส์ที่จาหน่ายทางออนไลน์ เพื่อสารวจทัศนคติของผู้บริโภคที่มีต่อสบู่แครอทฟิลิปปินส์ที่จาหน่ายทางออนไลน์ เพื่อสารวจความคิดเห็นเรื่องภาพลักษณ์ของสบู่แครอทฟิลิปปินส์ที่จาหน่ายทางออนไลน์ และเพื่อวิเคราะห์การส่งผล ของพฤติกรรมการเปิดรับข่าวสารและทัศนคติที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์สบู่แครอทฟิลิปปินส์ที่จาหน่ายทางออนไลน์ โดย ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และทดสอบความตรงของเนื้อหาและความน่าเชื่อถือด้วยวิธี ของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจานวน 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.929 และแจกกับผู้บริโภคทั้งเพศหญิงและ เพศชายที่เคยซื้อ/หรือที่สนใจซื้อสบู่แครอทฟิลิปปินส์ที่จาหน่ายทางออนไลน์ จานวน 400 คน และวิธีการทาง สถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผล การศึกษาพบว่าพฤติกรรมการเปิดรับข่าวสารและทัศนคติของผู้บริโภคส่งผลต่อภาพลักษณ์ของสบู่แครอทฟิลิปปินส์ ที่จาหน่ายทางออนไลน์ แตกต่างกัน อย่างมีนัยสาคัญที่ระดับ 0.05
This research aimed to survey the media exposure behavior of customers toward carrot soaps imported from the Philippines which mainly available online, to survey the attitude of customers toward carrot soaps imported from the Philippines on the online market and to analyze the effects of media exposure and customers’ attitude toward the Philippines’ carrot soaps on the online market. The questionnaires were the instrument to collect raw data and were tested for validity and reliability by Cronbach’s approach on 30 population samples. The reliability ratio was 0.929. The questionnaires were distributed among 400 men and women who used to purchase or were interested to purchase the soaps over the online market. Two principle statistical instruments were utilized which were descriptive statistics and deductive statistics including multiple regression analysis and average comparison. The study found that media exposure behavior of customers toward carrot soaps imported from the Philippines and attitude toward the soaps marketed online were significantly different at 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1481
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_ranya.nakn.pdf634.75 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback