DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1448
|
Title: | พฤติกรรมและปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการคลินิกเสริม ความงามของผู้บริ โภคในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Consumer Behaviors and Service Marketing Mix Factors Affecting Decision to select Beauty Clinics of Consumers in Bangkok |
Authors: | นรินทร ชมชื่น |
Keywords: | พฤติกรรมการใช้บริการ ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการ การตัดสินใจเลือกใช้ บริการคลินิกเสริมความงาม |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างลักษณะพฤติกรรมแต่ละประเภทในการใช้บริการกับ
การตัดสินใจเลือกใช้บริการคลินิกเสริมความงาม และปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษา คือ ผู้ที่
เคยใช้บริการคลินิกเสริมความงามทั้งเพศชายและเพศหญิงที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้
แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้ เท่ากับ 0.938 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ เป็น
เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 คือ การ
วิเคราะห์ไคสแควร์ และการวิเคราะห์ถดถอยแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ลักษณะพฤติกรรมแต่ละประเภทของผู้ใช้
บริการส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการคลินิกเสริมความงาม โดยส่วนใหญ่มีเหตุผลสำคัญในการใช้บริการเพื่อแก้ไข
ปัญหาผิวพรรณ ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการแต ละประเภทส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการคลินิกเสริมความ
งามโดยที่ด้านปัจจัยสิ่งนำเสนอทางกายภาพและด้านปัจจัยบุคลากรส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้ บริการคลินิกเสริมความ
งามมากที่สุด รองลงมาคือ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านกระบวนการ ปัจจัยด้านราคา ปัจจัยด้านช่องทางการจัด
จำหน่ายและสถานที่ และปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด The purposes of this study were to examine relationships between the behavior of each type
of service towards decision selecting beauty clinic and Service Marketing Mix Factors. The samples
used in this research are who used a beauty clinic both maleand female residents of Bangkok of 400
samples with values of 0.938 and reliabledetection accuracy of a panel of experts. As a tool to collect
data. The statistics used in data analysis is multiple regression analysis. The results are as follows each
type of user behavior affects the decision for health clinics. The most important reason to use the
service to solve your skin problems. Each service marketing mix factors affecting the decision to adopta beauty clinic, what factors presented by the side of things, physical and people affect the decision
for most Beauty clinics, followed by the product, process, price, place and promotion. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1448 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|