DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1436
|
Title: | คุณภาพการให้บริการที่ส่งผลต่อความพึงพอใจและความตั้งใจกลับมาใช้บริการโรงแรม 5 ดาวซ้ำ ของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Service Quality Affecting Customer Satisfaction and Intention of Returning to 5 Star-Hotels of Foreign Visitors in Bangkok |
Authors: | นันทพร กุดหินนอก |
Keywords: | คุณภาพการให้บริการ ความพึงพอใจ ความตั้งใจกลับมาใช้บริการ |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณภาพการให้บริการที่ส่งผลต่อความพึงพอใจและความตั้งใจกลับมาใช้
บริการโรงแรม 5 ดาวซ้ำของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติในกรุงเทพมหานครโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการ
วิจัยจากกลุ่มตัวอย่างที่เป็นนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติที่ใช้บริการโรงแรม 5 ดาวในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400
ตัวอย่าง และใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ การวิเคราะห์ความถดถอย
แบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 41-50 ปี มีสถานภาพ
สมรส มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ 450,000 – 750,000 บาท
รับรู้ข่าวสารของโรงแรม 5 ดาวผ่านสื่อออนไลน์เป็นอันดับ 1 มากที่สุด และรับรู้ข่าวสารของโรงแรม 5 ดาว ผ่านสื่อ
ออนไลน์ ประเภท Facebook และผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า คุณภาพการให้บริการด้านความเชื่อถือไว้วางใจ
ได้ ด้านการให้ความมั่นใจต่อผู้ใช้บริการและด้านความเอาใจใส่ต่อผู้ใช้บริการส่งผลต่อความพึงพอใจในการใช้บริการ
โรงแรม 5 ดาวซ้ำของนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This report aims to study the service quality that affects customer satisfaction and
intention of returning to 5 star – hotels of foreign visitors in Bangkok. Questionnaires were used as
a research tool for gathering data from 400 foreign tourists at 5 star-hotels in Bangkok through the
multi-stage sampling method. The statistics used to analyze the data is multiple regression
analysis. The results show that majority of respondents were male with age between 41 – 50
years. Most of them were married and they completed a bachelor’s degree. They worked in
private companies and earn a monthly salary ranging from 450,000 to 750,000 baht. They
received the information about 5 star–hotels via Facebook. The results show that the service
quality for reliability, providing confidence to customers and customer commitment affected the satisfaction of the service statistically significant at 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1436 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|