DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1413

Title: แผนธุรกิจ ผลิตภัณฑ์ขัดผิวที่ผลิตจากมะขามพะเยา
Other Titles: Business Plan the products produced by the grinding of tamarind Phayao
Authors: พัชราภา เกตุศักดิ์
Keywords: แผนธุรกิจ ผลิตภัณฑ์ขัดผิว มะขามพะเยา
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อกำหนดแนวทางและทิศทางในการทำธุรกิจผลิตภัณฑ์ขัดผิวที่ ผลิตจากมะขามพะเยาของไทย เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผนคือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจการ วิเคราะห์การแข่งขันและการสำรวจที่ใช้แบบสอบถามกับผู้บริโภคอายุ 18-35 ปีที่ จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่ม ตัวอย่างเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการ พบว่า จุดแข็ง คือเป็นผลิตภัณฑ์สมุนไพรมีคุณภาพสูง ในขณะที่จุดอ่อน ได้แก่ เป็นตราสินค้าใหม่ ไม่เป็นที่รู้จักของตลาด โอกาส คือ การเติบโตของตลาดผลิตภัณฑ์สมุนไพร และอุปสรรค คือ การควบคุมเข้มงวดจากทาง ทางองค์การ อาหารและยา และสินค้าทดแทน เน้นความได้เปรียบในการแข่งขันในด้าน ที่ตั้ง ราคา การบริการและผลิตภัณฑ์ ความเป็นได้ของการลงทุนในโครงการนี้ พบว่า ต้องใช้เงินลงทุนรวมเป็นเงิน 9,500,000 บาท กำหนดให้ NPV เท่ากับ 7,282,239 บาท และ IRR เท่ากับ 16.4 % และ ระยะเวลาการคืนทุน 6.30 ปี
This purpose of the business plan is to develop the guide line for the products produced by the grinding of tamarind Phayao. In preparing this business plan, analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats including competition analysis were conducted. In addition, market research was done by collecting 400 consumers with age between 18-35 year olds. A questionnaire was used for data collection and the purposive sampling method was used. The statistics used for the data analysis were frequency, percentage, mean and standard deviation. The result showed that the major strengths of the business was the product quality while the major weakness is a new brand in the market. Business opportunity is the growth of herb products market whereas the intense control of FDA, and the number of substitute products are main threats. The competitive advantages are location, price, service and product. The investment required in the this project was estimated at 9,500,000 Baht, the NPV is 7,282,239 Baht IRR is 16.40% and payback period is 6.30 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1413
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_patcharapa.kats.pdf240.24 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback