DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1403

Title: แผนธุรกิจจำหน่ายเครื่องประดับเพชรและไข่มุกแท้ Alice Gems
Other Titles: Business Plan Jewelry Shop Alice Gems
Authors: ฉัตราพร ศักดิ์เรืองงาม
Keywords: ผลิตภัณฑ์ใหม่
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทำขึ้นเพื่อเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจ จำหน่ายเครื่องประดับเพชรและไข่มุกแท้ Alice Gems ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาสและ อุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้ง การวิเคราะห์การ แข่งขัน นอกจากนี้ ได้มีการทำการวิจัยตลาดโดยวิธีการสำรวจกับจำนวน 500 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือใน การเก็บรวบรวมข้อมูลและใช้วิธีการเลือกตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้การวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ละค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาสและอุปสรรค พบว่าจุดแข็ง คือสินค้าที่ผลิตและจำหน่าย มีเพียงแบบละชิ้นเท่านั้น ในขณะที่จุดอ่อน ได้แก่ Alice Gems เป็นตราสินค้าใหม่โอกาส คือ การเติบโตของสื่อสังคม ออนไลน์และเทคโนโลยีในการสื่อสาร และอุปสรรค คือ กฎหมายและราคาวัตถุดิบ Alice Gems เน้นความได้เปรียบใน การแข่งขันในด้านผลิตภัณฑ์ ราคา การบริการและบุคลากร สำหรับผลการวิจัยตลาด พบว่า ผู้บริโภคให้ความสำคัญต่อ ด้านผลิตภัณฑ์มากที่สุด ความเป็นได้ของการลงทุนในโครงการนี้ พบว่า ต้องใช้เงินลงทุนรวมเป็นเงิน 192,700 บาท กำหนดให้ NPV ที่ ร้อยละ 5 ต่อปี ทำให้เกิดกระแสเงินสดรับสุทธิ 580,955.75 และกำหนดค่า IRR เท่ากับ 6.82 เปอร์เซ็นต์ ได้อัตรา IRR เท่ากับ 6.82 และ ระยะเวลาการคืนทุน 4.78 ปี
This purpose of the business plan is to develop the guide line for Alice Gems. In preparing this business plan, analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats including competition analysis were conducted. In addition, market research was done by collecting 500 consumers who have purchased Jewelry. A questionnaire was used for data collection and the purposive sampling method was used. The statistics used for the data analysis were frequency, percentage, mean and standard deviation. The result showed that the major strengths of the business were to produce and sell unique product while the major weakness is Alice Gems as a new brand in the market. For the opportunities, online media and information communication technology is growing whereas price of raw material and related legal are main threats. The competitive advantage for brand “Alice Gems” were product, price service, and staff. Also, the market research found that most consumers paid attention to the product factor. The investment required in the this project was estimated at 192,700 Baht, the NPV 580,955.75 Baht at the discount rate of 5 %, IRR 6.82% and payback period of 4.78 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1403
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_chattaporn.sakr.pdf278.49 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback