DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1396

Title: แผนธุรกิจ: สถานบริการออกแบบทรงผมสำหรับสุภาพบุรุษ “Prince by I’m”
Other Titles: Business Plan Hairstyle Design Saloon for men "Prince by I'm".
Authors: มัชชิมา เปรมพูลสวัสดิ์
Keywords: ร้านออกแบบทรงผม
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์จัดทำขึ้นเพื่อเพื่อเป็นแนวทางการดำเนินงานสำหรับสถานบริการออกแบบทรง ผมสำหรับสุภาพบุรุษ “Prince by I’m” ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาสและ อุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้ง การวิเคราะห์การแข่งขัน นอกจากนี้ ได้มีการทำการวิจัยตลาดโดยสำรวจผู้บริโภคชาย จำนวน 400 คนโดยแบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์พบว่า จุดแข็งของร้านคือ คุณภาพของผลิตภัณฑ์และชื่อเสียง ของช่าง จุดอ่อน คือ ต้นทุนในการดำเนินงานสูง โอกาส คือ เทคโนโลยีที่เกี่ยวข้องกับการเสริมสวย และอุปสรรค คือ การแข่งขัน เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนในโครงการนี้ พบว่า เงินลงทุนโครงการเริ่มต้น 3,225,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) 6,897,398.48 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) 38.55% และระยะเวลาในการคืนทุน 2.034 ปี
The purpose of this business plan is to develop business guideline for “Prince by I’m”. In preparing this business plan, analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats of the business, including competition analysis. In addition, a survey research was conducted with 400 male consumers. Questionnaires were used as a research instrument. Statistics used in analysis including frequency percentage mean and standard deviation. The analysis showed that the most strength of “Prince by I’m” is product quality and reputation of staff while its weakness is high operating expense. The opportunity is new related beauty technology and a threat is competition. When considered in the feasibility of investment in this project under the initial budget of 3,225,000 Baht. NPV value was 6,897,398.48 Baht. IRR value was 38.55% and payback period was 2.034 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1396
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_matchima.prem.pdf281.83 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback