DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1365

Title: ปัจจัยสังคม วัฒนธรรม และจิตวิทยาที่ส่งผลต่อความคาดหวังในการบริการของธุรกิจจัดหาคู่ของ ประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Social cultural and psychological factors influencing the customer’ expectation in using the service of couple matching business in Bangkok metropolitan district
Authors: กิตติศักดิ์ อินทรสาร
Keywords: ปัจจัยสังคม, วัฒนธรรม, จิตวิทยา, ความคาดหวังในการบริการ, ธุรกิจจัดหาคู่
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยทางสังคม วัฒนธรรม และจิตวิทยาที่ส่งผลต่อความคาดหวังของ ผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครในด้านการบริการของธุรกิจจัดหาคู่ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้บริโภคในเขต กรุงเทพมหานครในวัยทำงานช่วงอายุ 18 – 40 ปี จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถามที่มีค่า ความเชื่อถือเท่ากับ 0.937 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ การวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ผลการวิเคราะห์ พบว่า ปัจจัยทางสังคม วัฒนธรรม และจิตวิทยาส่งผลต่อความคาดหวังใน การบริการของธุรกิจจัดหาคู่ โดยผลการศึกษา พบว่า ในด้านการบริการ ปัจจัยวัฒนธรรมส่งผลต่อความคาดหวังในการ บริการของธุรกิจจัดหาคู่ด้านการบริการสูงที่สุด ด้านราคา พบว่า ปัจจัยวัฒนธรรมส่งผลต่อความคาดหวังในการบริการของ ธุรกิจจัดหาคู่ ด้านราคา สูงที่สุด ด้านสถานที่บริการและการเข้าถึงการบริการ พบว่า ปัจจัยวัฒนธรรมส่งผลต่อความ คาดหวังในการบริการของธุรกิจจัด หาคู่ ด้านสถานที่บริการและการเข้าถึงการบริการ สูงสุด ด้านการส่งเสริมทาง การตลาด พบว่า ปัจจัยทางจิตวิทยาส่งผลต่อความคาดหวังในการบริการของธุรกิจจัดหาคู่ ด้านการส่งเสริมทางการตลาด สูงสุด ด้านการบริการของพนักงาน พบว่า ปัจจัยจิตวิทยาส่งผลต่อความคาดหวังในการบริการของธุรกิจจัดหาคู่ ด้านการ บริการของพนักงาน สูงสุด ด้านกระบวนการการให้บริการ พบว่า ปัจจัยสังคม ส่งผลต่อความคาดหวังในการบริการของ ธุรกิจจัดหาคู่ ด้านกระบวนการการให้บริการ สูงสุด และด้านการจัดสภาพทางกายภาพของสถานที่ พบว่า ปัจจัยจิตวิทยา ส่งผลต่อความคาดหวังในการบริการของธุรกิจจัดหาคู่ ด้านการจัดสภาพทางกายภาพของสถานที่ สูงสุด
This study is aimed at determining social, cultural and psychological factors that affect the expectations of consumers in Bangkok in the sector of service of matchmaking business. The samples used in the study were consumers in Bangkok, working ages or between 18 – 40 years old. The researcher chose the Convenience Sampling method for 400 people. A questionnaire used in the research has been examined by a panel of experts, with the reliability equal to the test result at .937.The statistics used in the analysis were Multiple Regression Analysis. The analysis showed that the social, cultural and psychological factors had an impact on the expectations in the services of matchmaking business. The results found that, among services, prices, location and accessibility, cultural factors had the greatest influence to expectations. Regarding marketing promotion, customer service of staff and the property physical decorations, psychological factors affected the expectations in the matchmaking business services the most. Regarding the process of service provision, social factors had the highest influence on expectations
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1365
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_kittisak.inta.pdf389.52 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback