DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1362

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อ H & M
Other Titles: Factors Influencing Purchasing Decisions of H & M Brand Clothing
Authors: จุฑามาศ เลิศจิรกุล
Keywords: การตัดสินใจซื้อ, เสื้อผ้ายี่ห้อ H & M
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัย เรื่อง ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้ายี่ห้อH & M ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยทางด้าน ส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อระบบการบริหารลูกค้าสัมพันธ์ของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อH & M ผู้วิจัยพบว่า ปัจจัยทางด้านกระบวนการบริการ เป็นปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ในทางบวกต่อระบบการบริหารลูกค้า สัมพันธ์ของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อ H&M มากที่สุด (r = .583) รองลงมา คือ ด้านการส่งเสริมการตลาด( r = .577) และด้านราคา (r = .468) ตามลำดับ ปัจจัยทางด้านส่วนประสมทางการตลาด มีความสัมพันธ์เชิงบวกต่อปัจจัยด้าน ความภักดีของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าของร้านจำหน่ายเสื้อผ้ายี่ห้อH & M ผู้วิจัยพบว่า ปัจจัยทางด้านช่องทางการจัด จำหน่าย เป็นปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ในทางบวกต่อปัจจัยด้านความภักดีของลูกค้าที่มีต่อตราสินค้าของร้านจำหน่าย เสื้อผ้ายี่ห้อ H & M มากที่สุด (r = .622) รองลงมา คือ ปัจจัยด้านราคา (r = .589) และปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ (r = .584) ตามลำดับ
This study found that the marketing mix factors are positively related with customer relations management of H & M brand shops. Specifically, the highest positive relationship was found between the service process factors and the said CRM (r = .583), followed by promotion (r = .577) and price (r = .468), respectively. Moreover, the marketing mix factors are also positively related with customer loyalty with H & M brand. That is, the place factor was found to have the highest positive relationship with customer loyalty with H & M brand (r = .622), followed by the price factor ปัจจัยด้านราคา (r = .589) and the product factor (r = .584), respectively.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1362
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_jutamart.lert.pdf105.73 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback