DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1346
|
Title: | แผนธุรกิจ เพื่อสร้างธุรกิจใหม่ : เครื่องประดับ Esther |
Other Titles: | Business Plan for Building New Business: “Esther” Accessory Product |
Authors: | สุลาภี อังศุธรไพบูลย์ |
Keywords: | เครื่องประดับแฟชั่น แผนธุรกิจ |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์จัดทำขึ้นเพื่อเพื่อเป็นแนวทางการดำเนินงานสำหรับเครื่องประดับ Esther ในการ
จัดทำแผนธุรกิจนี้ มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาสและ อุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้ง การวิเคราะห์การแข่งขัน
นอกจากนี้ ได้มีการทำการวิจัยตลาดโดยสำรวจผู้บริโภค จำนวน 500 คนในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้
แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ และร้อยละ ผลการวิเคราะห์
พบว่า จุดแข็งของ Esther คือ ความยืดหยุ่นในการดำเนินธุรกิจ จุดอ่อน คือ เจ้าของยังไม่มีประสบการณ์ทางธุรกิจ
และทักษะด้านการออกแบบ โอกาส คือ ความต้องการในสินค้าประเภทนี้ยังเติบโต และอุปสรรค คือ การแข่งขัน
เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนในโครงการนี้ พบว่า ต้องใช้เงินลงทุนโครงการเริ่มต้น 48,900 บาท มูลค่า
ปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 2,705,046.64 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) 479% โดยใช้ระยะเวลาในการคืนทุน
0.339 ปี The purpose of this business plan is to develop business guideline for “Esther”. In
preparing this business plan, analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats of the
business, including competition analysis. In addition, a survey research was conducted with 500
consumers in Bangkok. Questionnaires were used as a research instrument. Statistics used in
analysis including frequency and percentage. The analysis showed that the most strength of
“Esther” is the flexibility of business operation while its weakness is the owner lack of business
experience and design skill. The opportunity is the growth of accessories market and a threat is
competition. When considered in the feasibility of investment in this project under the initial
budget of 48,900 Baht. NPV value was 2,705,046.64 Baht. IRR value was 479%and payback period
was 0.339 years. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1346 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|