DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1023

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการเลือกซื้ออาหารต่างท้องถิ่นจากอินเทอร์เน็ตของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting the choosing to buy the local foods from Internet of consumers in Bangkok
Authors: ศศิธร สุขเกษม
Keywords: อาหารต่างท้องถิ่น
ส่วนประสมทางการตลาด
ความไว้วางใจ
ทัศนคติ
การเลือกซื้อ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารต่างท้องถิ่น เพื่อศึกษาทัศนคติที่มีต่อการเลือกซื้ออาหารต่างท้องถิ่นจากอินเทอร์เน็ต และเพื่อศึกษาความไว้วางใจต่อเว็บไซต์ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารต่างท้องถิ่นของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ซึ่งทำการศึกษาประชาชนในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน (Multistage Sampling) ด้วยวิธีการสุ่มตัวอย่างเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบแบบเจาะจง (Purposive Sampling) และวิธีการสุ่มตัวอย่างเลือกกลุ่มตัวอย่างโดยใช้ความสะดวก (Convenience Sampling) จำนวนทั้งสิ้น 400 คน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) โดยใช้การวิจัยเชิงพรรณนาด้วยวิธีการสำรวจ (Survey Research Method) และวิธีการเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม (Questionnaire) สถิติที่ใช้ในการวิจัย คือ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงเส้นอย่างง่าย (Simple Linear Regression Analysis) ผลการศึกษาผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร พบว่า ส่วนประสมทางการตลาดส่งผลต่อการเลือกซื้ออาหารต่างท้องถิ่นของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครจากอินเทอร์เน็ต ความไว้วางใจที่มีผลต่อการเลือกซื้ออาหารต่างท้องถิ่นของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครจากอินเทอร์เน็ต และทัศนคติที่มีผลต่อการเลือกซื้ออาหารต่างท้องถิ่นของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครจากอินเทอร์เน็ตอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aims to study the factors that influence the marketing mix decisions to buy the local foods in order to study attitudes toward buying the local foods from the internet and the trust to websites that influences the decision to buy the local foods of consumers in Bangkok. The sample group consisted of 400 persons in Bangkok and using multi-stage sampling with purposive and convenience sampling. This research is quantitative research and using survey research method. Questionnaire was used to collect information. The statistics used included frequency, percent, mean, standard deviation, and simple linear regression analysis. The results of hypotheses testing showed the consumers in Bangkok that the marketing mix affected the choosing to buy the local foods from internet. Trust affected the choosing to buy the local foods from internet. Attitudes affected the choosing to buy the local foods from internet at the significant level of 0.05. Keywords: Marketing Mix, Trust, Attitude, Choosing to buy
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1023
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sasithorn_sukk.pdf935.52 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback