DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/991

Title: ปัจจัยกลยุทย์การตลาดและสื่อสังคมออนไลน์ที่มีอิทธิพลต่อความสำเร็จในการดำเนินกิจการร้านเค้กไขมันต่ำระดับพรีเมี่ยมของผู้ประกอบการในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing Strategy and Social Media Affecting the Success of Entrepreneurs in Conducting the Low-Fat and Premium Grade Cake Business in Bangkok
Authors: ดาริกา ธนะสูตร
Keywords: กลยุทธ์การตลาด
สื่อสังคมออนไลน์
เบเกอรี่
ผลิตภัณ์
ช่องทางการจัดจำหน่าย
การส่งเสริมการตลาด
การสร้างการนำเสนอและลักษณะทางกายภาพ
กระบวนการ
ความสำเร็จของผู้ประกอบการ
เค้กไขมันต่ำ
เค้กพรีเมี่ยม
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยกลยุทธ์ด้านการตลาดและปัจจัยด้านสื่อสังคม ออนไลน์ที่มีอิทธิพลต่อความสำเร็จในการดำเนินกิจการร้านเค้กไขมันต่ำระดับพรีเมี่ยมของ ผู้ประกอบการในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บข้อมูลจาก ผู้ประกอบการที่เป็นเจ้าของร้านเค้กในเขตกรุงเทพมหานครจำนวน 150 ชุด ใช้สถิติเชิงพรรณนาใน การวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 31 - 35 ปี และส่วน ใหญ่สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรี ส่วนผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อ ความสำ เร็จในการดำ เนินกิจการของผู้ประกอบการร้านเค้กไขมันต่ำ ระดับพรีเมี่ยมในเขต กรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ได้แก่ ปัจจัยกลยุทธ์ด้านการตลาด ด้านกระบวนการ (ß = .476) คุณลักษณะของผลิตภัณฑ์ (ß = .412) ราคา (ß = .361) การส่งเสริมการตลาด (ß = .345) สถานที่จัดจำหน่าย (ß = .185) และบุคลากร (ß = .164) และปัจจัยด้านสื่อสังคมออนไลน์ (ß = .408) ส่วนกลยุทธ์ด้านการตลาด ด้านกายภาพและการนำเสนอ ไม่มีอิทธิพลต่อความสำเร็จในการ ดำเนินกิจการของผู้ประกอบการร้านเค้กไขมันต่ำระดับพรีเมี่ยมในเขตกรุงเทพมหานคร
The purpose of this research is to study factors of marketing strategy and social media affecting the success of Entrepreneurs in Conducting the Low-Fat and Premium Grade Cake Business in Bangkok. The total 150 sets of close-ended questionnaires were utilized as a research tool for collecting data. Descriptive statistics utilized in data analysis were frequency distribution, percentage, mean, standard deviation, and inferential statistics to test the hypothesis was multiple regression analysis. The study was found that most of the respondents were female, aged 31-35 years and mostly graduated a bachelor’s degree. The results of hypothesis test were found that the factors affecting the success of entrepreneurs in conducting the lowfat and premium grade cake business in Bangkok at the statistical significant level of 0.05 were the marketing strategy including process (ß = .476), product (ß = .412), price (ß = .361), promotion (ß = .345),place (ß = .185), and people (ß = .164) and the social media (ß = .408). In contrast, the marketing strategy in terms of physical evidence or environment presentation did not affect the success of entrepreneurs in conducting the low-fat and premium grade cake business in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/991
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
darika_than.pdf5.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback