DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/973

Title: ความพร้อมในการให้บริการเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียนของผู้ประกอบการรถทัวร์ปรับอากาศสายอีสาน-เหนือ
Other Titles: Readiness in Service Providing to Support the Entering into ASEAN Community of Entrepreneurs Operating Air-conditioned Buses, the Northeast and North Lines.
Authors: อนุชิดา พลายอยู่วงษ์
Keywords: สมรรถนะผู้บริหาร
คุณภาพการบริการ
สื่อสังคมออนไลน์
การพัฒนาบุคลากร
การตลาด เพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียน
ความพร้อมในการให้บริการ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาความพร้อมในการให้บริการเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียนของผู้ประกอบการรถทัวร์ปรับอากาศสายอีสาน-เหนือ โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดจำนวน 210 ชุด ในการเก็บข้อมูลจากผู้ประกอบการและผู้บริหารรถทัวร์ปรับอากาศสายอีสาน-เหนือ สถิติเชิงพรรณนาที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยด้านสมรรถนะผู้บริหาร ด้านการควบคุมดูแลและมอบหมายงานปัจจัยคุณภาพการบริการด้านการสนองตอบลูกค้า ปัจจัยด้านพัฒนาบุคลากร ปัจจัยด้านการตลาดเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียน ด้านสถานที่จัดจำหน่าย ด้านส่งเสริมการขาย และด้านบุคลากร มีอิทธิพลต่อความพร้อมในการให้บริการเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียนของผู้ประกอบการรถทัวร์ปรับอากาศสายอีสาน-เหนือ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยที่ปัจจัยด้านสมรรถนะผู้บริหาร ด้านการควบคุมดูแลและมอบหมายงาน มีอิทธิพลต่อความพร้อมในการให้บริการเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียนของผู้ประกอบการรถทัวร์ปรับอากาศสายอีสาน-เหนือ มากที่สุด รองลงมา ได้แก่ ปัจจัยการตลาดเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียน ด้านสถานที่จัดจำหน่าย ปัจจัยด้านคุณภาพการบริการ ด้านการสนองตอบลูกค้า ปัจจัยการพัฒนาบุคลากร ปัจจัยการตลาดเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียน ด้านส่งเสริมการขาย และด้านบุคลากร ตามลำดับ ส่วนปัจจัยด้านสมรรถนะผู้บริหาร ด้านความเป็นผู้นำ ด้านการวางแผน ด้านการสร้างแรงจูงใจ ปัจจัยคุณภาพการบริการ ด้านความไว้ใจหรือความน่าเชื่อถือ ด้านความมั่นใจ ด้านสิ่งที่สามารถจับต้องได้ และด้านความใส่ใจ ปัจจัยด้านสื่อสังคมออนไลน์ และปัจจัยด้านการตลาดเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียน ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการให้บริการ ไม่มีอิทธิพลต่อความพร้อมในการให้บริการเพื่อรองรับการเข้าสู่ประชาคมอาเซียนของผู้ประกอบการรถทัวร์ปรับอากาศสายอีสาน-เหนือ
This research aims to study the readiness in service providing to support the entering into ASEAN Community of entrepreneurs operating air-conditioned buses, the northeast and north lines. The total 210 sets of closed-ended questionnaires were utilized for data collection from entrepreneurs and executives of air-conditioned bus, northeast and north lines. Descriptive statistics used in data analysis were frequency distribution, percentage, mean, standard deviation and inferential statistics utilized in hypothesis test, namely multiple regression analysis. From the hypothesis test, it was found that factors of managerial competency in terms of supervisory assignments, factors of service quality in an terms of responsiveness, factor of human resource development, and factor of marketing to support the entering into ASEAN Community in terms of distribution channels, sale promotion and service personnel affected the readiness in service providing to support the entering into ASEAN Community of entrepreneurs operating air-conditioned buses, the northeast and north lines, with statistical significance at .05 level. Additionally, the factors of managerial competency in terms of supervisory assignments affected the readiness in service providing to support the entering into ASEAN Community of air-conditioned entrepreneurs operating air-conditioned buses, northeast and north lines, the most, followed by the factors of marketing to support the entering into ASEAN Community in terms of distribution channels, factor of service quality in terms of responsiveness, the factor of human resource development, and the factor of marketing to support the entering into ASEAN Community in terms of sale promotion and service personnel, respectively. As for the factor of managerial competency in terms of leadership, planning, and motivation, the factor of service quality in terms of reliability, assurance, tangibles and empathy, the factor of online social media, and the factor of marketing to support the entering into ASEAN Community in terms of product, price, physical evidence, and service procedure did not affect the readiness in service providing to support the entering into ASEAN Community of entrepreneurs operating air-conditioned buses, the northeast and north lines
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/973
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
anuchida_plyo.pdf7.07 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback