DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5883
|
Title: | อิทธิพลของสื่อออนไลน์และพฤติกรรมของผู้บริโภคต่อการตัดสินใจในการเข้าใช้บริการ คลินิกเวชกรรม THE KLINIQUE |
Other Titles: | The influence of online media and consumer behavior on the decision to use the services of THE KLINIQUE Medical Clinic |
Authors: | อาภรพรรณ สาริขา |
Keywords: | การเปิดรับสื่อออนไลน์ พฤติกรรมผู้บริโภค การตัดสินใจ |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาการเปิดรับสื่อสังคมออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจในการเข้าใช้บริการคลินิกเวชกรรม เดอะคลินิกค์ 2) ศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคที่มีผลต่อการตัดสินใจในการเข้าใช้บริการคลินิกเวชกรรม เดอะคลินิกค์ และ 3) ศึกษาการตัดสินใจในการเข้าใช้บริการคลินิกเวชกรรม เดอะคลินิกค์ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ กลุ่มผู้บริโภค ที่เข้าใช้บริการคลินิกเวชกรรมเดอะคลินิกค์ ทั้งเพศหญิงและเพศชายและอาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน เครื่องมือวิจัย คือ แบบสอบถาม เก็บข้อมูลโดยการแจกแบบสอบถามผ่านระบบออนไลน์ วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติสหสัมพันธ์ของเพียร์สัน
ผลการศึกษาพบว่า 1) การเปิดรับสื่อสังคมออนไลน์มีผลต่อการตัดสินใจในการเข้าใช้บริการคลินิกเวชกรรม เดอะคลินิกค์ ในภาพรวมอยู่ในระดับปานกลาง (x ̅ = 3.45) 2) พฤติกรรมผู้บริโภค
ที่มีผลต่อการตัดสินใจในการเข้าใช้บริการคลินิกเวชกรรม เดอะคลินิกค์ ของผู้ตอบแบบสอบถามในภาพรวมอยู่ในระดับปานกลาง (x ̅ = 3.36) 3) การตัดสินใจในการเข้าใช้บริการคลินิกเวชกรรม
เดอะคลินิกค์ ในภาพรวมอยู่ในระดับมาก (x ̅ = 4.28) และผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า การเปิดรับสื่อสังคมออนไลน์ และพฤติกรรมผู้บริโภคมีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจในการเข้าใช้บริการคลินิกเวชกรรม เดอะคลินิกค์ในทิศทางเดียวกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 The objectives of this research are: 1) to study the exposure to social media that influences the decision to use services at The Klinique, 2) to examine consumer behavior that affects the decision to use services at The Klinique, and 3) to study the decision to use services at The Klinique by consumers in Bangkok. This was quantitative research. The sample group consists of 400 male and female consumers who have used services at The Klinique and reside in Bangkok. The research tool was a questionnaire that was distributed online. Data were analyzed using descriptive statistics, including mean and standard deviation. Hypothesis testing was conducted using Pearson’s correlation statistics. The findings revealed that: 1) Social media exposure influenced the decision to use services at The Klinique was at a moderate level (x ̅ = 3.45), 2) Consumer behavior influencing the decision to use services at The Klinique was at a moderate level (x ̅ = 3.36), and 3) The decision to use services at The Klinique was at a high level overall (x ̅ = 4.28). The hypothesis testing results indicated that social media exposure and consumer behavior were significantly correlated with the decision to use services at The Klinique, in the same direction, at a significance level of .05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566 |
Advisor(s): | องอาจ สิงห์ลำพอง |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5883 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|