DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5882

Title: อิทธิพลของความเชื่อมั่น ความไว้วางใจ และการยอมรับเทคโนโลยีที่มีผลต่อ การตัดสินใจซื้อสลากกินแบ่งรัฐบาลบนแอปพลิเคชันเป๋าตังของประชาชน ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Influence of credibility, trust and technology acceptance on consumers’ decision to purchase digital lottery on “Pao Tang” application among public in Bangkok
Authors: วิมาดา ลาบรรเทา
Keywords: ความเชื่อมั่น
ความไว้วางใจ
การยอมรับเทคโนโลยี
การตัดสินใจซื้อสลากกินแบ่งรัฐบาล
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของความเชื่อมั่น ความไว้วางใจ และการยอมรับเทคโนโลยี ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสลากกินแบ่งรัฐบาลบนแอปพลิเคชันเป๋าตังของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร โดยเป็นการศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ ประชากรที่ใช้ในการศึกษา คือ ประชาชนที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 204 คน โดยสถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้บริโภคผู้สนใจสลากกินแบ่งรัฐบาลบนแอปพลิเคชันเป๋าตัง ของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 204 คน ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุระหว่าง 36-40 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และส่วนใหญ่มีรายได้เฉลี่ยเดือน 15,001-30,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานการวิจัย พบว่า ความเชื่อมั่น ความไว้วางใจ และการยอมรับเทคโนโลยี มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสลากกินแบ่งรัฐบาลบน แอปพลิเคชันเป๋าตังของประชาชนในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This quantitative research aims to study the influence of credibility, trust and technology acceptance that affect the consumers’ decision to purchase digital lottery on an application called “Pao Tang” created by Thai government. The tools used in the research are online questionnaires designed to collect data from a sample group of 204 people residing in Bangkok. The statistic used in data analysis was percentage, mean, standard deviation and multiple regressions. The findings form the research reveals that the sample group of 204 Bangkok consumers who purchased digital lottery on ‘Pao Tang’ application is mainly female in the age group of 36-40 years old. The majority of the sample groups are single, holding at least a bachelor’s degree and work for private sectors with the salary range from 15,001 to 30,000 Baht per month. Based on the research hypothesis testing, the finding shows that credibility, trust and technology acceptance have an influence on the consumers’ decision to purchase digital lottery from ‘Pao Tang’ platform, with the statistical significance of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): วิโรจน์ สุทธิสีมา
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5882
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wimada_laba.pdf7.94 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback