DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5867

Title: การวัดความสำเร็จของการสื่อสารการตลาดดิจิทัลต่อการตัดสินใจจองซื้อที่อยู่อาศัย บนช่องทางเฟซบุ๊ก กรณีศึกษา อสังหาริมทรัพย์แนวราบ ภายใต้โครงการบ้านจัดสรร S Gate Life บริษัท เปี่ยมสุข พร็อพเพอร์ตี้ ดีเวลลอปเม้นท์ จำกัด
Other Titles: Measuring the Success of Digital Marketing Communications in Housing Purchase Decisions on Facebook Channel Case Study Low-rise Real Estate under the S Gate Life Housing Project Pieamsuk Property Development Co., Ltd.
Authors: จริยาพร เกวียนโคกกรวด
Keywords: เฟซบุ๊ก
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
อสังหาริมทรัพย์แนวราบ
การจองซื้อ
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยชิ้นนี้เกิดจากการศึกษาวิจัยในรูปแบบการเรียนรู้ แบบฝึกปฏิบัติเป็นฐาน (Practice-based Learning) ตามวัตถุประสงค์คือ 1) ศึกษาพฤติกรรมของกลุ่มเป้าหมายผ่านแพลตฟอร์ม Facebook Page ของ S Gate Life ในเรื่องความสนใจ และการตัดสินใจจองซื้อที่อยู่อาศัย 2) ศึกษาผลสำเร็จของโฆษณาผ่านแพลตฟอร์ม Facebook Pageที่ส่งผลต่อการตัดสินใจจองซื้อที่อยู่อาศัยโครงการเปี่ยมสุข: S Gate Life เพื่อเป็นการสร้างองค์ความรู้ที่ได้จากการศึกษา และจดบันทึกเนื้อหาไว้สำหรับเป็นแนวทางในการศึกษาในอนาคต โดยในการศึกษาครั้งนี้พบว่า การสื่อสารการตลาดดิจิทัลที่เน้นผลิตภัณฑ์ (Product Focused) และโปรโมชั่น (Promotion) มีข้อดีและข้อเสียต่างกัน แต่เมื่อนำมาการเผยแพร่เนื้อหา เพื่อเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายที่ใช้งานอินเทอร์เน็ตอยู่บ่อยครั้ง การใช้การตลาดทางออนไลน์เพื่อตอบสนองความต้องการและการค้นหาของลูกค้าที่มีข้อมูลในตำแหน่งสำคัญ การใช้ Marketing Mix ระหว่างผลิตภัณฑ์และโปรโมชั่นในอุตสาหกรรมขายบ้านและที่อยู่อาศัย มีผลในการสร้างความสนใจและความต้องการในสินค้าหรือบริการของคุณ โดยเน้นการสร้างความเชื่อมั่นและความสัมพันธ์ที่ดีกับลูกค้าเป็นสำคัญในการสร้างแบรนด์ที่มีความน่าเชื่อถือและมีความไว้วางใจจนสามารถการตัดสินใจจองซื้อที่อยู่อาศัย ได้อย่างมีประสิทธิผลทำให้อนุมานได้ว่าผู้ใช้งานอินเทอร์เน็ตมีโอกาสมากขึ้นในการค้นหาข้อมูลเกี่ยวกับอสังหาริมทรัพย์ รวมถึงข้อมูลเกี่ยวกับบ้านที่ต้องการซื้อหรือเช่า ซึ่งทำให้ธุรกิจอสังหาริมทรัพย์ต้องปรับการตลาดออนไลน์ให้เข้ากับพฤติกรรมการใช้งานอินเทอร์เน็ตนี้เพื่อเพิ่มโอกาสในการขายบ้านได้มากขึ้น ส่งผลให้การโฆษณาอสังหาริมทรัพย์บนอินเทอร์เน็ตมีความสำคัญมากขึ้น This research study using a practice-based learning model (Practice-based learning) according to the research objectives: 1) Study the behavior of the target group through the Facebook Page platform of S Gate Life regarding interests and decision to reserve housing 2) Study the success of advertisements through the Facebook Page platform that affect the decision to reserve housing in the Pieamsuk: S Gate Life project in order to create knowledge gained from the study and record the contents for use as a guideline for future studies. This study was found that Product-focused digital marketing communications and promotion have different advantages and disadvantages. But when it comes to publishing content to reach target groups who frequently use the internet, using online marketing to meet the needs and searches of customers with information in important locations, using Marketing Mix between products and promotions in the home and home sales industry. Residence has the effect of creating interest and demand for your product or service. By focusing on building confidence and good relationships with customers, it is important to create a brand that is reliable and trustworthy until making a decision to reserve a home. Effectively, it can be inferred that Internet users have more opportunities to find information about real estate. Including information about the house you want to buy or rent. This causes the real estate business to adapt its online marketing to this internet usage behavior in order to increase the chances of selling more homes resulting in advertising real estate on the Internet has become increasingly important.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัย กรุงเทพ,2567
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5867
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jariyaporn_kwea.pdf7.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback