DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5842
|
Title: | กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อสังคม ที่มีผลกับกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้ การตลาดเชิงกิจกรรม (Event Marketing) ของกลุ่มลูกค้าในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Public relations strategy through social media affects the decision-making process in event marketing among customer in Bangkok |
Authors: | ชุติภา ทรัพย์ทวีสิริกุล |
Keywords: | กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ สื่อสังคม กระบวนการตัดสินใจ การตลาดเชิงกิจกรรม กลุ่มลูกค้า |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาวิจัยเรื่อง กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อสังคม ที่มีผลกับกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้การตลาดเชิงกิจกรรม (Event Marketing) ของกลุ่มลูกค้าในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์ในการศึกษา ดังนี้ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อสังคมของการตลาด
เชิงกิจกรรม 2) เพื่อศึกษากระบวนการตัดสินใจเลือกใช้การตลาดเชิงกิจกรรมของกลุ่มลูกค้าในเขตกรุงเทพมหานคร 3) เพื่อศึกษากลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อสังคมที่ที่มีผลกับกระบวนการตัดสินใจ เลือกใช้การตลาดเชิงกิจกรรมของกลุ่มลูกค้าในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้
ในการศึกษา คือ กลุ่มลูกค้าประเภทสินค้าบริโภค ทั้งเพศชายและเพศหญิง Gen Y ที่มีช่วงอายุตั้งแต่ 28-44 ปี เพศชายและเพศหญิง และอาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 201 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติสหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation)
ผลการศึกษาพบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เลือกให้ความสำคัญกับกลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อสังคม ด้านการแสดงความก้าวหน้าทางเครือข่ายองค์กร และการให้ข้อมูลข่าวสารมากที่สุด โดยเฉพาะการประชาสัมพันธ์ความก้าวหน้าการดำเนินกิจการขององค์กร ทำให้กลุ่มลูกค้ามั่นใจในองค์การ รวมถึงองค์การมีการนำเสนอการจัดทำข้อมูลที่เป็นประโยชน์ในด้านต่าง ๆ
ต่อกลุ่มลูกค้าผ่านสื่อสังคม 2) กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เลือกให้ความสำคัญกับพฤติกรรมภายหลังการใช้บริการมากที่สุด โดยเฉพาะการตลาดเชิงกิจกรรมทำให้กลุ่มลูกค้าทั่วไปรู้จักสินค้ามากขึ้น 3) กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ผ่านสื่อสังคม ที่มีผลกับกระบวนการตัดสินใจเลือกใช้การตลาดเชิงกิจกรรม (Event Marketing) ของกลุ่มลูกค้าในเขตกรุงเทพมหานคร ในระดับมาก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 A Study on the Impact of public relations strategy through social media affects the decision-making process in event marketing among customer groups in Bangkok aims 1) To study public relations strategy through social media in event marketing 2) To examine the decision-making process for event marketing among customer groups in Bangkok 3) To investigate the impact of public relations strategies through social media on the decision-making process for event marketing among customer groups in Bangkok. The sample for this study consists of 201 consumers of consumable goods, both male and female, from Generation Y, aged between 28-44 years, residing in Bangkok. Questionnaires were used as the data collection tool, and the data was analyzed using Pearson Product Moment Correlation statistics.
The results of the study reveal that 1) the sample group prioritizes public relations strategy through social media in event marketing that the progress of organization’s network, with an emphasis on publicizing organizational advancements to build customer confidence and delivering beneficial information through social media. 2) The sample places the most importance on post-service behavior, particularly how event marketing increases general customer awareness of the products. 3) public relations strategy through social media impact on the decision-making process for event marketing among customer groups in Bangkok, with statistical significance at the 0.01 level. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566 |
Advisor(s): | พรพรหม ชมงาม |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5842 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|