DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5829

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารคอลลาเจนของกลุ่มผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The impact of online marketing mix factors on consumer buying decisions for collagen dietary supplements in Bangkok
Authors: กาญจนา วาระเพียง
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์
การตัดสินใจซื้อ
ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ที่มีต่อส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ของผลิตภัณฑ์เสริมอาหารคอลลาเจน เพื่อศึกษาการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารคอลลาเจนของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และ เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ของผลิตภัณฑ์เสริมอาหารคอลลาเจนที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครเป็นวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างเป็นผู้บริโภคที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารคอลลาเจน ที่มีการทำการตลาดออนไลน์ จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อยู่ในช่วงอายุ 32 - 38 ปี อยู่ในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ระหว่าง 20,001 - 30,000 บาท มีสถานภาพโสด อาศัยอยู่คนเดียว ข้อมูลส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ พบว่าภาพรวมเห็นด้วยปานกลาง โดยประเด็น ที่มีค่าสูงที่สุด คือ “ผลิตภัณฑ์” ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่าส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ ประกอบไปด้วย ช่องทางจัดจำหน่าย การรักษาความเป็นส่วนตัว และการให้บริการส่วนบุคคลมี อิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารคอลลาเจนของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
This study was conducted to investigate consumer perceptions in Bangkok regarding the online marketing mix of Collagen dietary supplement products, analyze consumer purchasing decisions for Collagen dietary supplements, and identify the online marketing mix factors influencing consumer purchasing decisions in Bangkok. The research methodology involved a quantitative approach using a questionnaire administered to a sample of 400 consumers who had purchased Collagen dietary supplements online. The findings revealed that the majority of respondents were female, aged between 32-38 years, held a bachelor's degree, were employed in private sector companies, earned a monthly income ranging from 20,001-30,000 baht, were single, and lived alone. Analysis of the online marketing mix data indicated a moderate overall response, with the highest-rated aspect being "product". Hypothesis testing confirmed that the online marketing mix components, specifically place, privacy, and personalization, significantly influenced consumers' purchasing decisions regarding Collagen dietary supplement products in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5829
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanchana_wara.pdf7.98 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback