DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5806

Title: ความพึงพอใจของผู้บริโภค บุคคลที่มีชื่อเสียงในโซเชียลมีเดีย ภาพลักษณ์ของแบรนด์ประสบการณ์ในการซื้อครั้งก่อน และความชื่นชอบในตราสินค้าที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อรองเท้าแบดมินตันแบรนด์ Yonex ของกลุ่มนักกีฬาในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Customer satisfaction, social media celebrities, brand image, previous purchase experience and brand preference affecting purchase intention of Yonex badminton shoes among athletes in Bangkok
Authors: อดุลรัชต์ นามกูล
Keywords: ความพึงพอใจของผู้บริโภค
บุคคลที่มีชื่อเสียงในโซเชียลมีเดีย
ภาพลักษณ์ของแบรนด์
ประสบการณ์ในการซื้อครั้งก่อน
ความชื่นชอบในตราสินค้า
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้บริโภค บุคคลที่มีชื่อเสียงในโซเชียลมีเดีย ภาพลักษณ์ของแบรนด์ ประสบการณ์ในการซื้อครั้งก่อน และความชื่นชอบในตราสินค้าที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อรองเท้าแบดมินตันแบรนด์ Yonex ของกลุ่มนักกีฬาในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากนักกีฬาแบดมินตันในกรุงเทพมหานครที่มีความสนใจซื้อรองเท้าแบดมินตันแบรนด์ Yonex จำนวน 200 คน และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษา พบว่า บุคคลที่มีชื่อเสียงในโซเชียลมีเดียมีผลต่อความตั้งใจซื้อรองเท้าแบดมินตันแบรนด์ Yonex ของกลุ่มนักกีฬาในกรุงเทพมหานคร ในขณะที่ความพึงพอใจของผู้บริโภค ภาพลักษณ์ของแบรนด์ ประสบการณ์ในการซื้อครั้งก่อน และความชื่นชอบในตราสินค้าไม่มีผลต่อความตั้งใจซื้อรองเท้าแบดมินตันแบรนด์ Yonex ของกลุ่มนักกีฬาในกรุงเทพมหานคร
The purpose of this research was to study customer satisfaction, social media celebrities, brand image, previous purchase experience and brand preference affecting purchase intention of Yonex badminton shoes among athletes in Bangkok. The closed-ended questionnaire was used to collect data from 200 badminton athletes in Bangkok who were interested in purchasing of Yonex badminton shoes. Additionally, multiple regression analysis was implemented to test the hypothesis. The study was found that the social media celebrity affected purchase intention of Yonex badminton shoes among athletes in Bangkok. However, customer satisfaction, brand image, previous purchase experience and brand preference had no effect on purchase intention of Yonex badminton shoes among athletes in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5806
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
adulrach_namk.pdf6.49 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback