DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5708

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและการยอมรับเทคโนโลยีที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ ซื้อสินค้าใน TikTok Shop ของคนไทย
Other Titles: Factors of marketing mix, technology acceptance, affecting purchase decision TikTok shop application
Authors: สาธิต ชนาภาวรพงศ์
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
การยอมรับเทคโนโลยี
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษางานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและการยอมรับเทคโนโลยีที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าใน TikTok Shop ของคนไทย ตัวแปรต้นคือ ส่วนประสมทางการตลาดและการยอมรับเทคโนโลยี ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้อ โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและบนแพลตฟอร์มออนไลน์ ผู้วิจัยได้ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงเพื่อเก็บข้อมูลดังกล่าว จำนวน 400 ชุดตัวอย่าง และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือรวบรวมข้อมูล สำหรับสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลผู้วิจัยได้ใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ จากผลการวิจัยยังพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทางแอปพลิเคชัน TikTok Shop จากกลุ่มตัวอย่างคือ ส่วนประสมทางการตลาด และการยอมรับเทคโนโลยี โดยกลุ่มตัวอย่างที่ผู้วิจัยได้เก็บข้อมูลจำนวน 400 คนนั้น ส่วนใหญ่ได้ให้ความสำคัญในเรื่องของการยอมรับเทคโนโลยีมากที่สุดในการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทางแอปพลิเคชัน TikTok Shop อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This study aims to study factors of marketing mix, and technology acceptance, affecting the purchase decision TikTok Shop application. The independent variables are the marketing mix and technology acceptance. The dependent variable is the purchase decision. The sample of this study are 400 consumers living in Bangkok via purposive sampling method. The sampling technique is purposive sampling analysis, descriptive statistics (e.g. percentage, mean, and standard deviation) and inferential statistics (multiple linear regressions) were applied. This study finds that factors affecting the purchase decision of TikTok Shop application are the marketing mix and technology acceptance. The researcher selected data from a sample group of 400 people. The most important factor was technology acceptance in purchase decision TikTok Shop application with a statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5708
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sathit_chan.pdf8.38 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback