DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5613

Title: แผนธุรกิจแบรน์เสื้อผ้าสาวอวบ
Other Titles: Business plan for plus size women’s clothing
Authors: อนัญพร แต้สกุล
Keywords: ธุรกิจเสื้อผ้า
เสื้อผู้หญิง
เสื้อผู้หญิง
Clothing Business
Women's Shirts
Clothing for Plus Size Women
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจเสื้อผ้าสาวอวบในปัจจุบัน ยังมีการพัฒนาเรื่อยมาในรูปแบบใหม่หรือการออกแบบที่เสื้อผ้าสาวไซส์ปกติใส่ทำออกมาให้สาวอวบได้ใส่ออกมาดูดี การออกแบบดีไซน์ที่น่าสนใจหรือการออกแบบที่สาวอวบใส่แล้วดูผอมมั่นใจในการออกมาใช้ชีวิต และยังต้องพัฒนาการออกแบบดีไซน์ที่ทันสมัยและตามเทรนด์ตลอด และในอนาคตยังจะมีการพัฒนาเสื้อในรูปแบบใหม่ ๆ ออกมาตลอด ตามฤดูกาลหรือเทศกาลต่าง ๆ และการขายจะขายในรูปแบบออนไลน์เป็นหลัก และจะพัฒนาต่อยอดออกเป็นหน้าร้านของแบรนด์ อุตสาหกรรมสินค้าแฟชั่นในตลาดโลกมีแนวโน้มเติบโตอย่างต่อเนื่อง แม้มีการชะลอตัวในช่วงการแพร่ระบาดของโควิด-19 กล่าวคือ ในช่วงก่อนการแพร่ระบาด อุตสาหกรรมสินค้าแฟชั่นมีมูลค่าตลาดประมาณ 2.7-3 ล้านล้านดอลลาร์สหรัฐ คิดเป็นอัตราการเติบโตเฉลี่ยสะสมร้อยละ 3.6 ต่อปีในช่วงปี 2559-2562 และลดลงเหลือ 2.5 ล้านล้านดอลลาร์สหรัฐ ในปี 2563 ทั้งนี้ มีการคาดการณ์ว่า อุตสาหกรรมสินค้าแฟชั่นมีอัตราการเติบโตเฉลี่ยสะสม ร้อยละ 5.5 ต่อปี ในช่วง ปี 2564-2569 (สำนักงานส่งเสริมเศรษฐกิจสร้างสรรค์ (องค์การมหาชน), 2565) แต่ยังมีช่องทางทางธุรกิจที่มีโอกาสเติบโตในประเทศไทย จากรายงานข้อมูลภาวะโภชนาการของกระทรวงสาธารณสุข ปี 2566 พบเด็กอายุ 6-14 ปี มีภาวะเริ่มอ้วนและอ้วนร้อยละ 13.0 และเด็กอายุ 15-18 ปี มีภาวะเริ่มอ้วน และอ้วนร้อยละ 16.9 ซึ่งเกินกว่าค่าเป้าหมายที่ตั้งไว้ไม่เกินร้อยละ 12.0 และจากข้อมูลในปี 2538-2557 พบว่า เด็กและเยาวชนไทยติด 1 ใน 3 ของอาเซียนที่มีภาวะน้ำหนักเกิน และมีภาวะเริ่มอ้วนและอ้วนเพิ่มขึ้นเป็น 2 เท่า (กองบรรณาธิการ The Standard, 2566) จากรายงานที่กล่าวมา 1 ใน 3 ของประเทศไทยคือโรคอ้วน ซึ่งทำให้เรามองเห็นคือธุรกิจเสื้อผ้าทางเลือกสำหรับสาวอวบในปัจจุบันยังมีน้อย การพัฒนาเรื่อยมาในรูปแบบใหม่หรือการออกแบบเสื้อผ้าสาวไซส์ปกติใส่ทำออกมาให้สาวอวบได้ใส่ออกมาดูดี การออกแบบดีไซน์ที่น่าสนใจหรือการออกแบบที่สาวอวบใส่แล้วดูมั่นใจขึ้น ทันสมัย ใช้หลักการออกแบบให้ตรงตามความต้องการของผู้บริโภค โดยปัจจัยต่าง ๆ ในการเลือกซื้อของผู้บริโภคจากผลวิจัยดังนี้ กลุ่มลูกค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีน้ำหนัก 66 กิโลกรัมขึ้นไป ในด้านกลยุทธ์ทางการเงิน การประเมินงบในการลงทุนอยู่ประมาน 3,000,000 และผลคาดการในการวิเคราะห์ผลตอบแทนทางการเงิน ในช่วงระยะเวลา 5 ปีมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value: NPV) เป็นบวก หรือเท่ากับ 4,901,160.38 บาท อัตราผลตอบแทนภายใน (Internal Rate of Return: IRR) 104% มีระยะเวลาในการคืนทุน (Payback Period) อยู่ที่ 1.5 ปี
The clothing business for chubby women today is still evolving, with new styles or designs in which clothes worn by normal size women are made to look good for chubby women. Designing interesting designs or designs that chubby girls wear and look slim and confident in coming out to live life and still need to develop. Modern and trendy design. And in the future, there will be new shirt styles developed all the time. According to the season or various festivals and sales will be sold in the form It is mainly online and will be developed further into the brand's storefront. The fashion industry in the global market tends to grow continuously despite a slowdown during the COVID-19 pandemic in the period before the epidemic the fashion industry has a market value of approximately 2.7-3 trillion US dollars. Representing a cumulative average growth rate of 3.6 percent per year during 2016-2019 and decreasing to 2.5 trillion US dollars in 2020. It is expected that the fashion industry has a cumulative average growth rate of 5.5 percent per year during 2021-2026, but there are still business opportunities with growth opportunities in Thailand. From the condition information report Nutrition of the Ministry of Public Health in 2023 found that 13.0% of children aged 6-14 years were overweight and obese, and 16.9% of children aged 15-18 years were overweight and obese, which exceeded the target value by no more than one percentage point. 12.0 and from data from 1995-2014, it was found that Thai children and youth are among the top 3 in ASEAN who are overweight, and the risk of becoming obese and obesity increased twice as much. From the report, 1 in 3 people in Thailand are obese. What makes us see is that there are still few alternative clothing businesses for chubby women at present. Continuous development has come in new styles or designs of clothing that normal. sized women can wear, making it look good for chubby women. Designing interesting designs or designs that chubby girls will look more confident in wearing, modern, us-ing design principles to meet the needs of consumers. Various factors in consumer purchasing decisions from research results are as follows: Most customers are female, weighing 66 kilograms or more. In financial strategy the investment budget estimate is around 3,000,000 baht and the expected results in the financial return analysis. During a period of 5 years, the Net Present Value (NPV) is positive or equal to 4,901,160.38 baht. The Internal Rate of Return (IRR) is 104%. The payback period is 1.5 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5613
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ananyaporn_taes.pdf6.57 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback