|
DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5543
|
Title: | ส่วนประสมการตลาด แรงจูงใจ และทัศนคติ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจบริโภคเบียร์ ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Marketing mix, motivation, and attitude affecting beer consumption decision of consumers in Bangkok |
Authors: | เกียรติภูมิ ไพศาลเจริญวงศ์ |
Keywords: | เบียร์ |
Issue Date: | 2566 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยฉบับนี้เป็นการศึกษาเรื่องส่วนประสมการตลาด แรงจูงใจ และทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจบริโภคเบียร์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ตัวแปรต้นได้แก่ส่วนประสมการตลาด แรงจูงใจ และทัศนคติ ตัวแปรตามคือการตัดสินใจบริโภคเบียร์ ประชากรคือผู้บริโภคเบียร์ กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้บริโภคเบียร์ที่อยู่ในกรุงเทพมหานคร ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์
สถิติที่ใชDคือค#ารDอยละ ค#าเฉลี่ย ส#วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสมการถดถอยเชิงพหุ และผลจากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นชาย อายุระหว่าง 31-40 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี สถานะสมรส อาชีพพนักงานเอกชน รายได้เฉลี่ย 30,001-40,000 บาท ความถี่ในการดื่ม
1-2 ครั้ง/เดือน ปริมาณการดื่ม 5-6 แก้ว และมักเลือกดื่มกับเพื่อน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ส่วนประสมการตลาด แรงจูงใจ และทัศนคติส่งผลต่อการตัดสินใจบริโภคเบียร์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This research studied marketing mix, motivation, and attitude that affected to
beer consumption decision of consumers in Bangkok. The independent variables
were marketing mix, motivation, and attitude. The dependent variable was beer
consumption decision. Population were beer consumers. Sample were beer
consumers in Bangkok using convenient sampling method. Online questionnaire was
used. Statistics analysis used frequency, mean, standard deviation, and multiple
regression. The results found that most of the respondents were male, aged
between 31-40 years old, bachelor's degree, marital status, occupation in private
sector, average income 30,001-40,000 baht, frequency of drinking 1-2 times/month,
amount of drinking 5-6 glasses, and often chose to drink with friends. The hypotheses
testing found that marketing mix, motivation, and attitude affected to beer
consumption decision of consumers in Bangkok at the Statistical significant level of
0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566 |
Advisor(s): | ชุติมาวดี ทองจีน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5543 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|