DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5539

Title: ส่วนประสมการตลาด แรงจูงใจ และทัศนคติ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจบริโภคเบียร์ ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Marketing mix, motivation, and attitude affecting beer consumption decision of consumers in Bangkok
Authors: เกียรติภูมิ ไพศาลเจริญวงศ์
Keywords: เบียร์
ส่วนประสมการตลาด
แรงจูงใจ
ทัศนคติ
การตัดสินใจ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้เป็นการศึกษาเรื่องส่วนประสมการตลาด แรงจูงใจ และทัศนคติที่ส่งผลต่อการตัดสินใจบริโภคเบียร์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ตัวแปรต้นได้แก่ส่วนประสมการตลาด แรงจูงใจ และทัศนคติ ตัวแปรตามคือการตัดสินใจบริโภคเบียร์ ประชากรคือผู้บริโภคเบียร์ กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้บริโภคเบียร์ที่อยู่ในกรุงเทพมหานคร ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์ สถิติที่ใช้คือค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสมการถดถอยเชิงพหุ และผลจากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นชาย อายุระหว่าง 31-40 ปี การศึกษาระดับ ปริญญาตรี สถานะสมรส อาชีพพนักงานเอกชน รายได้เฉลี่ย 30,001-40,000 บาท ความถี่ในการดื่ม 1-2 ครั้ง/เดือน ปริมาณการดื่ม 5-6 แก้ว และมักเลือกดื่มกับเพื่อน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ส่วนประสมการตลาด แรงจูงใจ และทัศนคติส่งผลต่อการตัดสินใจบริโภคเบียร์ของผู้บริโภคใน กรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research studied marketing mix, motivation, and attitude that affected to beer consumption decision of consumers in Bangkok. The independent variables were marketing mix, motivation, and attitude. The dependent variable was beer consumption decision. Population were beer consumers. Sample were beer consumers in Bangkok using convenient sampling method. Online questionnaire was used. Statistics analysis used frequency, mean, standard deviation, and multiple regression. The results found that most of the respondents were male, aged between 31-40 years old, bachelor's degree, marital status, occupation in private sector, average income 30,001-40,000 baht, frequency of drinking 1-2 times/month, amount of drinking 5-6 glasses, and often chose to drink with friends. The hypotheses testing found that marketing mix, motivation, and attitude affected to beer consumption decision of consumers in Bangkok at the Statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: เบียร์
อุตสาหกรรมเบียร์
เครื่องดื่มที่มีแอลกอฮอล์
การดื่มเครื่องดื่มที่มีแอลกอฮอล์
อุตสาหกรรมเครื่องดื่มที่มีแอลกอฮอล์ -- การตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การศึกษาอิสระ
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5539
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kietiphoom.phai.pdf8.95 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback