DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5527

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดออนไลน์บนช่องทางอีคอมเมิร์ซของดูโฮม
Other Titles: Online marketing communication strategy on Dohome’s e-commerce channels
Authors: กันตภณ หงษ์กลิ่น
Keywords: การสื่อสารออนไลน์
ร้านค้าออนไลน์
อีคอมเมิร์ซ
การตลาดออนไลน์
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการวางแผนกลยุทธ์ ศึกษารูปแบบการสื่อสารการตลาดออนไลน์ และศึกษาการวิเคราะห์และประเมินผลการสื่อสารการตลาดออนไลน์บนช่องทางอีคอมเมิร์ซของดูโฮม โดยงานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) ผู้วิจัยได้กำหนดแนวทางในการเก็บข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interviews) การศึกษาจากเอกสาร (Documentary Research) และงานวิจัยที่เกี่ยวข้องกับวัตถุประสงค์ของการทำวิจัย ผลการศึกษาพบว่า ดูโฮมมีการกำหนดนโยบายวางแผนในการสื่อสาร เพื่อให้เกิดผลลัพธ์ ที่ดีต่อยอดขายสินค้า โดยผู้บริหารระดับสูงเป็นผู้กำหนด ส่งผลทำให้ผู้บริหารและเจ้าหน้าที่ปฏิบัติการ ที่มีส่วนเกี่ยวข้องในงานด้านการสื่อสารออนไลน์บนช่องทางอีคอมเมิร์ซ สามารถวางแผนและดำเนินการได้อย่างเป็นขั้นตอน ดูโฮมได้นำกลยุทธ์มาใช้ในการสื่อสาร ได้แก่ กลยุทธ์การใช้การสื่อสารออนไลน์ ที่หลากหลายเพื่อให้ตรงกับกลุ่มเป้าหมาย แต่ละประเภทมากที่สุด ผ่านการสื่อสารในรูปแบบที่แตกต่างกันไปในแต่ละแพลตฟอร์ม และจะใช้งบประมาณในการซื้อสื่อโฆษณาออนไลน์บนช่องทางมาร์เก็ตเพลส (Marketplace) ตามแต่ละช่วงเวลาที่เหมาะสม ส่วนการวิเคราะห์และประเมินผลของการสื่อสารออนไลน์บนช่องทางอีคอมเมิร์ซ พบว่า ดูโฮมมีการติดตามการมีส่วนร่วมของลูกค้าจากสื่อออนไลน์ที่ทำการประชาสัมพันธ์ออกไป จากรายงาน (Report) ของทีมสื่อโฆษณา (Media) ที่มีการกำหนดงบประมาณในการซื้อโฆษณาโดยทางดูโฮมเอง ได้มีการกำหนดงบประมาณการซื้อโฆษณาในแต่ละช่องทางของออนไลน์ โดยผันแปลตามยอดขายสินค้าของดูโฮมที่เกิดขึ้น และยังมีการติดตามพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์บนช่องทางอีคอมเมิร์ซ ผ่านการเก็บข้อมูลรายงาน จากรายงาน (Report) ของทีมการตลาด (Marketing) ที่สรุปยอดขายสินค้า แบบรายวัน รายเดือน และรายปี เปรียบเทียบกันไป เพื่อทำให้การสื่อสารได้ประสิทธิภาพมากที่สุดนำไปสู่ยอดขายของดูโฮมที่ตรงตามเป้าหมาย
The purpose of this research is to study strategic planning. Study the online marketing communication style. And study the analysis and evaluation of online marketing communications on the Do Home e-commerce channel. This research is qualitative research. The researcher has set guidelines for collecting data from in-depth interviews, documentary, and research related to the objectives of research. The study found that Do Home has a policy to plan communications to achieve results good for product sales determined by senior management as a result, executives and operating staff who are involved in online communication work on e-commerce channels able to plan and implement step by step. Dohome has adopted strategies for communication, including online communication strategies. variety to match the target group most of each type through communication in different ways for each platform and will use the budget to buy advertising media online on marketplace channels according to each appropriate period. As for the analysis and evaluation of online communications on e-commerce channels, it was found that Do Home has tracked customer engagement from online media that has been promoted from the report of the media team. The budget for buying advertisements by Do Home itself has set a budget for buying advertisements in each online channel by translating according to the sales of the products of the home that occurred and also to track online shopping behavior on e-commerce channels. Collecting report data from the marketing team that summarizes the daily, monthly and yearly product sales compared to each other to make communication as effective as possible leading to the sales of home products that meet their goals.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: วัสดุก่อสร้าง
ดูโฮม (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
บริษัท ดูโฮม จํากัด (มหาชน)
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
สื่อสังคมออนไลน์
อุตสาหกรรมวัสดุก่อสร้าง
Advisor(s): องอาจ สิงห์ลำพอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5527
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kantaphon_hong.pdf12.48 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback