DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5525

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการกลับมาใช้บริการซ้ำที่ชีวาวรรณ เวสเนส สปา ของคนในพื้นที่ อำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม
Other Titles: Factor influencing customer's revisit intention at Shevawan Wellness Spa in Muang district,Nakhon Pathom province.
Authors: ศุภิสรา นาเครือ
Keywords: คุณภาพการให้บริการ
ภาพลักษณ์ของแบรนด์
คุณค่าการรับรู้ด้านราคา
ความตั้งใจใช้บริการซ้ำ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการกลับมาใช้บริการซ้ำ ได้แก่ คุณภาพการให้บริการ ภาพลักษณ์ของแบรนด์ และคุณค่าการรับรู้ด้านราคา ที่ชีวาวรรณ เวลเนส สปา ของคนในพื้นที่ อําเภอเมือง จังหวัดนครปฐม ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มตัวอย่างทั้งเพศชายและ เพศหญิงที่เคยใช้บริการที่ชีวาวรรณ เวลเนส สปา จำนวน 100 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จากนั้นวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้สถิติเชิงอ้างอิง ประเภทการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ภาพลักษณ์ของแบรนด์และคุณค่าการรับรู้ด้านราคามีอิทธิพลต่อการกลับมาใช้ บริการซ้ำที่ชีวาวรรณ เวลเนส สปา ของคนในพื้นที่ อําเภอเมือง จังหวัดนครปฐม อย่างมีนัยสำคัญทาง สถิติส่วนคุณภาพการให้บริการพบว่าไม่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
This research aims to investigate the factors that influence customers' revisit intention at Shevawan Wellness Spa in Muang District, Nakhon Pathom Province, with a specific focus on service quality, brand image, and perceived value of price. The study employed a sample of 100 male and female participants who had previously utilized services at Shevawan Wellness Spa, selected through purposive sampling. Descriptive statistics, including percentages, means, and standard deviations, were utilized for data analysis. Furthermore, multiple regression analysis was conducted to test the hypotheses at a significance level of 0.05. The findings reveal that brand image and perceived value of price significantly impact customers' revisit intention at Shevawan Wellness Spa in Muang District, Nakhon Pathom Province. However, no statistically significant difference was observed in relation to service quality.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5525
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
supisara_nakr.pdf6.79 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback