DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5505
|
Title: | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวันของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Marketing mix factors affecting consumers' decision to buy instant coffee 3 in 1 powder in Bangkok |
Authors: | นพสิทธิ์ กลัดกระยาง |
Keywords: | ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจ กาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวัน |
Issue Date: | 2566 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผง
ทรีอินวันของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จำแนกตามปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ และเพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวันของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร จากแบบสอบถาม จำนวน 385 ชุด จากกลุ่มตัวอย่าง ผู้บริโภคกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวันในเขตกรุงเทพมหานคร และใช้สถิติการทดสอบค่าที่เป็นอิสระต่อกัน (Independent t-test) และการวิเคราะห์ความแปรปรวนแบบทางเดียว (One-way ANOVA) และวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis: MRA) พบว่า ปัจจัยด้าน อายุ สถานภาพ การศึกษา และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน มีระดับการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผง
ทรีอินวัน ไม่แตกต่างกัน และปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อกาแฟปรุงสำเร็จรูปชนิดผงทรีอินวัน
คือ ด้านราคา และด้านส่งเสริมการตลาด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 This research aims to compare the purchasing decision of 3 in 1 instant Coffee powder among consumers in Bangkok. Classified by demographic factors and to study the marketing mix factors affecting the decision to buy instant Coffee in 3 in 1 powder form among consumers in Bangkok from 385 Questionnaires from the sample group. Consumers of instant Coffee in the form of three-in-one powder in Bangkok and using independent t-test statistics and one-way ANOVA analysis and multiple regression analysis (MRA) found that factors of age, status, education and average monthly income There is a level of decision to buy instant Coffee in 3 in 1 powder form.
no different and the factor affecting the decision to buy instant Coffee 3 in 1 powder
is the price. and marketing promotion statistically significant at the .05 level. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565 |
Subjects: | กาแฟสำเร็จรูป -- การตลาด -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย เครื่องดื่ม -- การตลาด -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย การจัดการตลาด -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- วิจัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ -- การค้นคว้าอิสระ |
Advisor(s): | ณัฏฐณิชา ณ นคร |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5505 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|