DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5424

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำผลิตภัณฑ์ดูแลผิว ผ่านทางช่องทางออนไลน์
Other Titles: Factors affecting intention to repurchase skincare products online
Authors: อนัญพร เอี่ยมสำอางค์
Keywords: ความเชื่อมั่นแบรนด์
ภาพลักษณ์ของแบรนด์
การรับรู้ของแบรนด์
ความตั้งใจซื้อซ้ำ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาความเชื่อมั่น ภาพลักษณ์ และการรับรู้ที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำผลิตภัณฑ์ดูแลผิว ผ่านทางช่องทางออนไลน์ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มตัวอย่างเพศชายและเพศหญิงที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลผิวซ้ำในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมา ผ่านทางช่องทางออนไลน์ จำนวน 120 คน โดยใช้วิธีสุ่มแบบไม่เจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ความเชื่อมั่นและการรับรู้มีผลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำผลิตภัณฑ์ดูแลผิว ผ่านทางช่องทางออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The research aims to study the influences of brand trusts, brand images and brand awareness on intention to repurchase skincare products online. The samples used in the independent study were both males and females, who used to repurchase skincare products during past 6 months through online channels. A questionnaire was used as a tool to collected data from 120 consumers using purposive sampling method. The statistical tools used in data analysis were descriptive statistics including frequency, percentage, mean and standard deviation, as well as multiple regression analysis used to test the hypotheses. The results revealed that brand trust and brand awareness had a statistically significant impact on skincare repurchase intention through online channels at the level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ครีมถนอมผิว
เครื่องสำอาง -- การติดฉลาก
อุตสาหกรรมเครื่องสำอาง
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5424
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
arnanyaporn_iems.pdf6.91 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback