DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5423

Title: อิทธิพลของคุณภาพการบริการ บรรยากาศร้าน และการสื่อสารปากต่อปากแบบอิเล็กทรอนิกส์ที่ส่งผลต่อความตั้งใจเข้าใช้บริการร้านคาเฟ่ที่เขาใหญ่
Other Titles: The influences of service quality, store atmosphere and electronic word-of-mouth on intention to use the service of cafe at Khao Yai
Authors: วรดา ทวีโชติธำรงค์
Keywords: คุณภาพการบริการ
บรรยากาศร้าน
การสื่อสารปากต่อปากแบบอิเล็กทรอนิกส์
ความตั้งใจเข้าใช้บริการ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาคุณภาพการบริการ บรรยากาศร้าน และการสื่อสารปากต่อปากแบบอิเล็กทรอนิกส์ที่ส่งผลต่อความตั้งใจเข้าใช้บริการร้านคาเฟ่ที่เขาใหญ่ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มผู้บริโภคที่เคยเข้าใช้บริการร้านคาเฟ่ที่เขาใหญ่ จังหวัด นครราชสีมา จำนวน 150 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการศึกษา พบว่า การสื่อสารปากต่อปากแบบอิเล็กทรอนิกส์ส่งผลต่อความตั้งใจเข้าใช้บริการร้านคาเฟ่ที่เขาใหญ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนคุณภาพการบริการและบรรยากาศร้าน ไม่ส่งผลต่อความตั้งใจเข้าใช้บริการร้านคาเฟ่ที่เขาใหญ่
The main purpose of this study was to explore the influence of service quality, store atmosphere and electronic word-of-mouth on intention to use the service of cafe at Khao Yai. The samples of the study were customers who have visited and spent time in a cafe at Khao Yai. 150 respondents were being selected by using purposive sampling. The data was analyzed and evaluated by descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation and the inferential statistics, multiple regression, was used to test the hypotheses. The result of hypothesis testing revealed that electronic word-of-mouth had a statistically significant influence on the intention to use the service of cafe at Khao Yai at 0.05. However, service quality and store atmosphere did not significantly influence the intention to use the service of cafe at Khao Yai.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ไซเบอร์คาเฟ
ไซเบอร์คาเฟ -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ
ร้านกาแฟ
ร้านอาหาร -- การตกแต่ง
การจัดการร้านอาหาร
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้บริโภค
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5423
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
worada_tawe.pdf8.74 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback