DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5411
|
Title: | ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการศูนย์ออกกำลังกาย ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 |
Other Titles: | Factors affecting consumer decision making of Fitwhey GYM Ladprao 101 |
Authors: | อินทัช แก้วฉาย |
Keywords: | ส่วนประสมทางการตลาด ศูนย์ออกกําลังกาย การตัดสินใจใช้บริการ |
Issue Date: | 2566 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาวิจัยเรื่องปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการศูนย์ออกกําลังกาย ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาปัจจัยทางลักษณะส่วนบุคคล เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือน ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟิตเนส ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101
2) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมการตลาด ที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟิตเนส ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 ประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือผู้บริโภคที่เข้ามาใช้บริการ Fitwhey Gym ลาดพร้าว 101 จำนวน 400 คน โดยใช้การแจกแบบสอบถามเพื่อรวบรวมข้อมูล โดยใช้แบบสอบถาม ที่ได้จัดเตรียมไว้ โดยแบ่งเป็น 3 จุด ดังนี้ 1) ลานจอดรถของฟิตเวย์ยิม 2) ร้านค้าในโซนของฟิตเวย์ยิม
3) ภายในศูนย์ออกกําลังกายฟิตเวย์ยิมทั้ง 3 โซน 1) โซนหน้า 2) โซนกลาง และ 3) Lady Zone เพื่อให้ได้จำนวนตามที่ผู้วิจัยได้กำหนดไว้ วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regressions) ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้ ต่อเดือน ที่แตกต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟิตเนส ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 พบว่า เพศต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟิตเนส ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 ที่แตกต่างกัน และ รายได้ต่อเดือนต่างกันมีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟิตเนส ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 ที่แตกต่าง กัน มีนัยสําคัญทางสถิติที่ 0.05 และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้ บริการฟิตเนส ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟิตเนส ฟิต เวย์ยิม ลาดพร้าว 101 มีความสัมพันธ์ในระดับสูง (r = 0.585) ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟิตเนส ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 อย่างมีนัยสําคัญที่ระดับ 0.05 จากการทำการวิจัยผู้วิจัยได้ให้ ข้อเสนอแนะไว้ด้งนี้ 1) ควรสนับสนุนให้มีการส่งเสริมและพัฒนาด้านบุคลิกภาพพนักงาน 2) ควรมี อัตราค่าบริการให้เลือกใช้บริการอย่างหลากหลาย 3) ควรมีการจัดแบ่งพื้นที่ให้บริการแยกส่วนอย่าง ชัดเจน 4) ควรจัดทำสาขาเพิ่มเติมให้มากขึ้น 5) ควรเพิ่มจำนวนอุปกรณ์ออกกําลังกายให้หลากหลาย มากขึ้น The study on factors influencing the client’s decision-making on using a
service of Fitwhey Gym Ladprao 101 aims to 1) investigate personal profound regarding genders, ages, educational levels, vocation, and monthly income resulting in decision-making on using a service of Fitwhey Gym Ladprao 101. And 2) find out how the marketing mix finds its way to affecting the client’s decision-making on using a service of Fitwhey Gym Ladprao 101. 400 sample was from clients who used its service as respondents to collect data via three sections of distributing questionnaire; A. Fitwhey Gym parking area, B. Associated shops located in Fitwhey Gym zone, and C. Inside shades area of three Fitwhey Gym zones including front, middle, and lady so that designated numbers met a requirement. The statistical tools included Frequency, Percentage, Mean, Standard Deviation, and Multiple Linear Regression Analysis.
It found that the factor of demography regarding different genders, ages, educational levels, vocations, and monthly income have gained a certain level of decision-making on using a service of Fitwhey Gym Ladprao 101 in different ways. Various earnings also affected decision-making on using a service of Fitwhey Gym Ladprao 101 is statistical significance at 0.05. Marketing mix related to decision-making on using a service of Fitwhey Gym is rated high (r = 0.585), resulting in decision-making on using a service of Fitwhey Gym Ladprao 101 in statistical significance at 0.05. The author of the study recommends that 1) the venue
should promote and improve the personal appearance of its staff. 2) the service charged should be rated for various using services. 3) individual sections of service should be in their specific functionality. 4) Affiliated business services should
expand widely. And 5) Demands for fitness equipment should provide extensively and differently. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564 |
Subjects: | การออกกำลังกาย -- เครื่องมือและอุปกรณ์ สถานกายบริหาร ฟิตเวย์ยิม ลาดพร้าว 101 พฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี สถานบริการสุขภาพ -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี บริการลูกค้า -- ไทย -- กรุงเทพฯ -- การศึกษาเฉพาะกรณี |
Advisor(s): | สุมนา ธีรกิตติกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5411 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|