DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5410

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านแพลตฟอร์มของจีนในกลุ่มผู้บริโภค อายุ 20 ถึง 60 ปี ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors affecting the decision to purchase products through Chinese online platforms among consumers aged 20 to 60 in Bangkok
Authors: แอนนา เอเวอร์
Keywords: ประชากรศาสตร์
ส่วนผสมทางการตลาด
แพลตฟอร์มของจีน
สินค้าออนไลน์
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านแพลตฟอร์มของจีนในกลุ่มผู้บริโภค อายุ 20 ถึง 60 ปี ในเขตกรุงเทพมหานคร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน สถานภาพสมรส ประเภทที่อยู่อาศัย และปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด (4PS) ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาด โดยใช้วิธีการสุ่มแบบเจาะจง (Purposive Sampling) และใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล จำนวน 400 ตัวอย่าง ผ่านทางแบบสอบถามออนไลน์ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุระหว่าง 20-30 ปี มีระดับการศึกษาในระดับปริญญาตรี และมีรายได้รวมต่อเดือนอยู่ที่ 15,000-25,000 บาท สถานภาพโสด อาศัยอยู่ที่บ้าน ส่วนปัจจัยด้านส่วนผสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าออนไลน์ผ่านแพลตฟอร์มของจีนในกลุ่มผู้บริโภค อายุ 20 ถึง 60 ปี ในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 มีจำนวน 3 ปัจจัย โดยเรียงจากมากไปน้อย ดังนี้ 1) ปัจจัยด้านการส่งเสริมการขาย 2) ปัจจัยด้านราคา และ 3) ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์
This research aims to study factors affecting decision to purchase products through Chinese online platforms among consumers aged 20 to 60 in Bangkok. The variables of this study include: 1) Demographic factors (gender, age, education level, occupation, average monthly income, marital status, and type of residence) and 2) Marketing mix factors (product, price, place, and promotion). This research employs purposive sampling and online questionnaires to collect data; 400 samples were obtained through online questionnaires. The statistics used in data analysis were percentage, frequency, mean, standard deviation and multiple regression analysis. The results showed that most respondents were female between 20-30 years old, a bachelor's degree level of education, a total monthly income of 15,000-25,000 baht, single and living at home. As for marketing mix factors affecting the decision to purchase products through Chinese online platforms among consumers aged 20 to 60 years in Bangkok at a statistical significance level of 0.05, there are three factors in descending order as follows: 1) promotional factors, 2) price factors, and 3) product factors.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
เว็บไซต์ -- การออกแบบ
การพัฒนาเว็บไซต์
สื่อสังคมออนไลน์
พฤติกรรมผู้บริโภค
TAOBAO
TMALL
Advisor(s): นิสิต มโนตั้งวรพันธุ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5410
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
anna_ever.pdf6.5 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback