DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5403

Title: ปัจจัยที่ส่งผลเชิงบวกต่อความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้าน Tewa Cafe Ayutthaya ในพื้นที่อำเภอพระนครศรีอยุธยา จังหวัดพระนครศรีอยุธยา
Other Titles: Factors positively affecting customer’s repurchase intention at Tewa Cafe Ayutthaya in Ayutthaya district area of Ayutthaya province
Authors: ฐานิดา อะนันรัมย์
Keywords: การบอกต่อแบบปากต่อปาก
ร้านกาแฟ
คุณภาพการให้บริการ
ความตั้งใจใช้บริการซ้ำ
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของ ปัจจัยคุณค่าด้านการใช้งาน ปัจจัยการรับรู้ด้านความรู้ ปัจจัยการรับรู้ด้านคุณภาพอาหาร ปัจจัยการบอกต่อแบบปากต่อปาก ปัจจัยคุณภาพการให้บริการ และปัจจัยบรรยากาศของร้าน ที่มีผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้าน Tewa Cafe Ayutthaya ในพื้นที่อำเภอพระนครศรีอยุธยา จังหวัดพระนครศรีอยุธยา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ คือ ผู้บริโภคที่ใช้บริการร้าน Tewa Cafe Ayutthaya ในพื้นที่อำเภอพระนครศรีอยุธยา จังหวัดพระนครศรีอยุธยา จำนวน 240 ราย เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัย พบว่า ปัจจัยการบอกต่อแบบปากต่อปาก และปัจจัยคุณภาพการให้บริการ มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความตั้งใจในการใช้บริการซ้ำของลูกค้าร้าน Tewa Cafe Ayutthaya ในพื้นที่อำเภอพระนครศรีอยุธยา จังหวัดพระนครศรีอยุธยา อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ .05 นอกจากนี้ การให้บริการที่น่าประทับใจ และการเอาใจใส่ผู้บริโภคอย่างทั่วถึง นำไปสู่การบอกต่อ ส่งผลให้ผู้บริโภคกลับมาใช้บริการซ้ำได้อีกครั้ง
The objective of this research is to analyze the positive influence of functional value, perceived knowledge, perceived food quality, word-of-mouth intention, service quality and store atmosphere, with the aim of identifying to what extent they influenced customer’s decision to re-visit Tewa Cafe Ayutthaya, in Ayutthaya District Area of Ayutthaya Province. The sample group consisted of 240 people who were Tewa Cafe Ayutthaya customers in Ayutthaya District Area of Ayutthaya Province. The research tool used was a questionnaire. The data was analyzed using Multiple Regression Analysis. The results showed that word-of-mouth intention and service quality had a positive impact on customer’s decision to repurchase products and services at Tewa Cafe Ayutthaya with a statistical significance at .05. In addition, the impressive service and paying attention to consumers thoroughly leads to positive word of mouth. As a result, consumers can come back to use the service again.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2564
Subjects: ร้านกาแฟ
Tewa Cafe Ayutthaya
ความภักดีของลูกค้า
พฤติกรรมผู้บริโภค
ความพอใจของผู้บริโภค
การจัดการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
บริการลูกค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5403
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanida_anan.pdf10.74 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback