DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5388

Title: ปัจจัยลักษณะของผู้มีอิทธิพลในโฆษณาและลักษณะของพนักงานขายที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Characteristics of influencers in advertisements and of sale representatives affecting intention to purchase dietary supplements of consumers in Bangkok areas
Authors: ภารดี เล็กทิมทอง
Keywords: ความตั้งใจซื้อ
ผู้มีอิทธิพล
การใช้พนักงานขาย
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาปัจจัยด้านปัจจัยลักษณะของผู้มีอิทธิพลในโฆษณาและลักษณะของพนักงานขายที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมอาหารของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษาในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่ซื้อผลิตภัณฑ์ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์ค่าการถดถอยพหุคูณ ในการทดสอบสมมติฐานที่ตั้งไว้ ผลการวิจัยพบว่า ลักษณะของผู้มีอิทธิพลในโฆษณามีผลต่อการตั้งใจซื้อ และคุณลักษณะของพนักงานขายมีผลต่อการตั้งใจซื้อ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of this research is to investigate the factors of characteristics of influencers salespersons affecting the purchase intention of dietary supplement products of consumers in Bangkok areas. This study is quantitative research. The questionnaire was used as a tool to collect data from 400 consumers who purchased dietary supplements. The statistics used in data analysis were frequency, percentage, mean, and standard deviation. Multiple regression analysis was used to test the hypotheses. The results showed that the characteristics of influencers and the characteristics of the sales representatives had a statistically significant impact on purchase intention at the statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร -- การตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
การสื่อสารทางการตลาด -- การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5388
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
paradee_lekt.pdf799.55 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback